fredag den 2. august 2013

Hvorfor er Windows 8 RT så vigtigt?


Efter jeg har været lille smut i udlandet på sommerferie kan jeg nu endnu mere se hvorfor vi har behov for at hele OS -delen af en computer har behov for et remake til at gå til apps baseret tanke/til-gang som smarthphones gør via Windows 8 RT.

Nu sad jeg i Grækenland hvor jeg ikke havde nogen forbindelse på min telefon fordi jeg har ikke udlandstelefoni. Vi købte en begrænset adgang via en dongle med et simkort i med nogle gb.
Problematikken er så at nu er langt størstedelen af mine data forbundet til min telefon via konto'er der er sat op så jeg skal ikke logge ind, blot åbne programmer og apps og herefter får jeg mine oplysninger og et meget nemmere tilgang til alt fordi på en computer skal du oftest logge ind, skrive webadresser etc. hvor meg en telefon er det et klik væk.
Derfor ønskede jeg hellere adgang til min telefon.
Nu er problematikken så at en telefon godt kan DELE alting med andre apps og kopiere etc. hvor det er langt sværere at gøre via en computer fordi tilgangen er meget anderledes.
Det er f.eks. derfor at det er muligt at DELE sin internet forbindelse fra sin telefon til ens computer. Således at hvis du på din computer ikke har fast forbindelse til internettet, så kan du komme på via din telefon (fordi den kan DELE sin forbindelse).
Hvis du derimod har forbindelse på din computer og gerne vil dele den med din telefon, så er det straks lidt mere kompliceret.
Det er netop derfor vi har behov for dette kommende skift til Windows 8 RT, som jeg tror vil hjælpe folk rigtigt rigtigt meget! Jeg tror selv at når jeg laver det skift så vil jeg absolut ELSKE det!

Min elskede Samsung Galaxy S3 er i øjeblikket til reperation (for 3. gang hos lorte 3), og savner den derfor endnu mere. Jeg kan så meget mærke forskel fordi jeg nu skal bruge min "nødtelefon" (HTC Desire Z) og den kan slet ikke følge med i at håndtere apps lige så hurtigt og godt, vise indhold af mails korrekt, håndtere vedhæftninger i mails og alt andet som man har behov for i en smart phone.
Derfor kan jeg nu mærke endnu mere hvordan jeg har behov for det "nemme" og "smarte" ved en smart phone, og derfor har vi på samme vis behov for det ved computere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kan du lide mit indlæg, har en kommentar, forslag eller andet på hjerte så skriv venligst