mandag den 12. august 2013

Google for åbne standarter (Apple?) = Mobil datakommunikation

Jeg er ikke en Apple fan overhovedet, men kan ikke sige andet end deres måde at udnytte teknologi til tider er smart. Jeg tænker her specielt på deres måde at sende beskeder som bliver til e-mails.

Her kunne Google virkelig begynde at få noget seriøst forspring hvis de selv kunne danne deres egen åbne standart for mobil datakommunikation.
Så den kunne bruge alle de tilgængelige netværk og kommunikationsmuligheder den havde for at kunne sende data mobilt.
Forestil dig du sidder i udlandet, du har ikke nogen mobildækning og ingen af dine apps virker fordi du har ikke net. Du har din computer med og stikker dit ladestik i enden på din telefon og wupti så kører alting igen fordi den automatisk bruger computerens net til at kommunikere med.
Både sms'er, mms'er, opdateringer på Facebook, data til dine apps, emails, og alt hvad der ellers har kommunikationsbehov.

Jeg har selv siddet i udlandet og fjernet min flytilstand på mobilen som gjorde jeg lige fik en noget større ekstra regning. Jeg havde net på computeren og satte mobilen til den, men den kunne stadig ikke bruge computerens net til at kommunikere med omverdenen desværre.

Sådan nogle tiltalg ville klæde Google at forsøge at gøre sig førende og udbrede det til alle der har Android plus Android devices (tablets, mini-computere, etc)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kan du lide mit indlæg, har en kommentar, forslag eller andet på hjerte så skriv venligst