onsdag den 7. august 2013

Udvikler CV 2013

Det er på tide at mit CV får en overhaling, da mine planer blev til for mange data til det var overskueligt og for lidt reel information til det var brugbart. Derfor får mit virtuelle udvikler cv og mit pdf udvikler cv en omstrukturering således de ser ens ud i form og stil, som er simpel og nem læselig. Stilmæssigt bliver det meget simpelt med linier, stukturer og farver til at skabe en stilrigtigt design. Dette skal være gennemgående for både mit virtuelle udvikler cv og mit pdf udvikler cv. Det skal være meget mere kompakt, og dermed kun fortælle den allermest nødvendige information så det vil være nemt at konkludere hvorvidt jeg er den rette mand til opgaven.

Jeg vil denne gang forsøge at holde det meget simpelt i design og funktionalitet, for at give et kort og præcist billede. Allerede nu er jeg faktisk meget mere tilfreds med de indledende resultater som i langt højere grad viser min professionalisme og stærke kreative evner samt min teknisk stærke side.
Dette skal være gennemtrængende både i det virtuelle udvikler cv (www.csharpudvikler.dk), men også i mit pdf udvikler cv.
Forskellen i disse vil være at pdf udvikler cv'et ikke vil kunne holde sig selv opdateret som det virtuelle udvikler cv vil kunne. Således at når jeg har været hos FDC i 4-5 år vil jeg ikke skulle opdatere mit virtuelle cv da det selv vil sørge for at alle tal er opdateret og retvisende. Specielt med hensyn til fx alder, og hvor mange års erfaring kan det have stor betydning om du er 25 eller 30, eller om du har 3 års erfaring eller 8 års erfaring. Derfor er det netop vigtigt at alt dette bliver vedligeholdt, og det skal mit eget cv så gøre for mig så længe der ikke er nogle ændringer i de leverede data.


Dette nye mere kompakte cv skal fokusere langt mere på mine primære kompetencer fremfor dem alle, og præsentere dem korrekt og struktureret. Samtidigt skal der fokuseres meget mere på personen Laurits West fremfor udelukkende de meget tekniske stærke værdier.

Således skal det også vise de mange ideer og kreative sider jeg har, blot på en mere simpel stilren måde.
Omkring kontakt, og ønsker om at rekruttere mig vil der stadig være mange muligheder, men sørge for så vidt muligt at få frasorteret så meget unødigt som muligt.
Så hvis der vælges at kontakte mig angående et job eller et jobtilbud, skal de interesserede have mulighed for at se hvad der er minimumskrav, og hvad og hvor jeg søger.
Så hvis jeg ikke er aktivt søgende, eller slet ikke er søgende vil dette blive præsenteret hurtigt og meget klart. Derudover vil det være nemt at se i hvilket område jeg søger arbejde (lokation), og arbejdsområde så jeg ikke bliver tilbudt en meget stærkt ren javascript (ikke jQuery) stilling, eller Java udvikler fordi de har ikke interesse.
For at sikre vi snakker samme sprog vil jeg også gøre det muligt at læse en liste over hvad der er af minimumskrav for at jeg vil ønske at skifte, sammen med en vurderingsliste (ting som kan forhandles om) - og et forventet lønniveau før jeg ønsker at skifte.
Derudover vil der være forventelige ting til stedet jeg skifter til - der skiftes computer mindst hver 3 år, mulighed for opgradering, nyere os og visual studio, madordning, hjemmearbejdsplads, betalt internet, betalt mobil, bærbar til hjemmearbejde, gode muligheder for kurser og kompetenceudvikling (gerne selv kunne bestemme eller evt. penge til videreuddannelse - diplomuddannelse). Godt indemiljø (fx. klimaanlæg til om sommeren når det er varmt), mindst to skærme, om der er politikker for om man selv må installere programmer og hvad der er nødvendigt eller om det bliver administreret af andre.

Således vil det gøre det langt nemmere for andre og for mig at se hvorvidt det kan have interesse at skifte, eller om stillingen over hovedet er noget for mig.
På sigt skal det også være muligt for dem der vil tilbyde mig job at svare på hvilke af disse ting de tilbyder - for at indikere for mig hvor interessant det kunne være.

Indtil videre skal basis siden med mit udvikler cv på plads og så vil de mere avancerede træk komme på et senere tidspunkt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kan du lide mit indlæg, har en kommentar, forslag eller andet på hjerte så skriv venligst