fredag den 9. august 2013

Kreativ på den simple måde

Ofte kan noget grafisk stilrent og pænt være uhyggeligt tiltrækkende!Se blot på iPhone 4 & iPhone 5 (hele iOS og Apple tankegangen) - det er mildest talt en stor succes.
Det samme elsker jeg ved websider - og specielt hvis man kan gøre den tiltalende på en ikke prangende måde.

Jeg sidder netop og arbejder kraftigt på at min egen skal have dette således jeg laver den anderledes og spændende, men på en diskret og meget mild måde uden en masse effekter, farver, ting der sker.


Man kan faktisk (som jeg selv forsøger på) gøre ens udvikler side meget pæn ved at lave nogle meget konkrete overvejelser om hvilken stil man ønsker at have sin side i, linier, farver, og opbygning.
Tidligere har jeg langt mere fokuseret på funktionaliteten end designet, da for mig er det tekniske det spændende. Altså at den selv kan fortælle præcis hvor gammel jeg er, omstrukturere siden hvis jeg tilføjet andet data etc. som var meget smart og lækkert, men problemet var blot jeg var ikke tilfreds med resultatet som kom op og ud fordi det ikke var tilpas gennemført til jeg kunne være stolt af det.


Derfor har jeg nu forsøgt at lave min side stilren med de rette overvejelser, så den bliver simpel og overskuelig og hvis man ønsker mere information vil det være en mulighed.
Der er ikke nået ret meget mere en det overordnede til menu'en og til forsiden, men er langt mere tilfreds med det. Jeg har brugt nogle aftener på at få det stykket rigtigt sammen, men det der er der nu er jeg rigtigt godt tilfreds med! Det vil være noget jeg kan være stolt af som vil være ordentligt præsentatbelt, og så må de smarte funktionaliteter vente til jeg får tid.
I sidste ende er dette en langt bedre løsning for ofte bliver jeg afbrudt af det er sommer og skal ordne bilen eller til grillaften eller arbejdet.


Det er ikke til at se endnu, men inden længe vil man på min udvikler side www.csharpudvikler.dk kunne se hvor "simpelt" det kan gøres. Det er meget simpelt, men ikke "bare lige" for de fleste.
Det jeg har gjort er at lave nogle opstillinger, og leget med lidt farver og positioner på noget tekst som gør selve "logo'et" (mest er tekst for at holde det simpelt) pænt, informativt og lækkert. Der vil så med tiden komme lidt reelt logo til højre for fordi jeg har et der passer super godt til.
Menu'en er igen kælet for med nogle mindre detaljer og linier for at holde det simpelt, men at lave baggrunden lidt anderledes er faktisk det der gør det meste hænger sammen tror jeg.
Det er små ting ved at gøre baggrunden lidt lysegrå og sætte et mønster på, men pludselig er den ikke så "intens" og alting virker meget mere rolige og simple og konstrasterne passer rigtigt godt sammen.


Nu skal jeg arbejde i morgen lørdag, så hvis jeg er heldig så får jeg den måske lagt op søndag fordi det er så godt et resultat synes jeg bare.
Der skal arbejdes med at få nogle billeder lokalt og få hele forsiden til at se korrekt ud, men ellers er det noget som skal ud og ses. Er så tilfreds og glad for stilen og det jeg er begyndt på der.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kan du lide mit indlæg, har en kommentar, forslag eller andet på hjerte så skriv venligst