tirsdag den 20. august 2013

Derfor ELSKER jeg MVC!


Jeg har igennem lang tid arbejdet med ASP.NET Webforms, og ja det er smart og nemt at gå i gang med, men når man kommer over de simple opgaver bliver det virkelig en gang L.O.R.T.
Man bliver begrænset i den måde man ønsker at arbejde på, hvor ASP.NET MVC giver dig langt flere muligheder (men du skal så også lave nogle ting selv uden hjælp som i webforms).

Fordelen for mig er at de avancerede ting er langt nemmere at lave i ASP.NET MVC, fordi her har du selv styr på din kode. Fx. det at lave en div med 8 mindre div'er i som skal vise en skal er langt nemmere fordi du ikke skal lave en dynamisk repeater, og læsemæssigt er det også langt langt nemmere at forstå.

Jeg føler selv at jeg har meget mere styr på min kode, er sikker på hvad der kommer ud - og jeg kan lave alt det avancerede design, opsætning og features som jeg ønsker mig.
Hvis man har en liste med ting der skal linke til alle mulige ting et andet sted, som tager noget af inputtet fra url'en til at opbygge den næste side, så føler jeg det er meget nemmere at håndtere på en pæn simpel måde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kan du lide mit indlæg, har en kommentar, forslag eller andet på hjerte så skriv venligst