mandag den 3. december 2012

Skabe dit eget brand på nettet (profil)


Jeg har jo selv været på et branding kursus som hed Find dine hestekræfter som var rigtigt godt.
Gav mig overblik over hvad og hvordan jeg skulle fokusere på for at skabe det rette billede af mig selv ud af til.
Så man kan godt sige jeg brander mig selv personligt online, og hvis man ser på min C# udvikler side www.csharpudvikler.dk så kan man også se jeg bruger dette som branding. Det er jo en åbenlys mulighed hvor man kan berette sin historie som man ønsker, fokusere på det du finger vigtigt, og fremhæve hvad du måske gerne vil arbejde mere med senere i din karriere og derved fremme de muligheder.

Noget jeg overvejer med min side www.csharpudvikler.dk er også at lave en goal-list - en såkaldt målliste. Det skal være en liste som alle vil kunne se over de mål jeg vil have for mig selv som langsomt skal udfyldes for at jeg er tilfreds med det jeg har opnået.
Så kan man sætte nogle deadlines på for hvornår de skal være opnået for at motivere sig selv også og sikre fremdrigt imod det mål.

Men generelt er det vigtigt du er bevidst om dig selv - dine styrker og svagheder og hvad dit budskab skal være. Hvad vil du fortælle andre om? Hvad er vigtigt for dig?
Jeg havde stort problem med at finde ud af hvilke ting jeg skulle fokusere på for jeg kan så meget (skal man kunne som C# .NET systemudvikler), og hvad skulle jeg fortælle om.
Pludseligt faldt tiøren og jeg forstod det der er vigtigt er hvad JEG vil gerne arbejde hen imod - hvad er godt for det budskab jeg vil meddele andre?
Det skal alt sammen hjælpe med at skubbe i samme retning og så må jeg udplukke de ting der hjælper mig derhen, og så skifte hvis målet ændrer sig eller skifter undervejs.

Er glad for det er noget jeg har lært om, for er virkelig vigtigt for mig nu. Det er vigtigt både for mig personligt, men også karrieremæssigt senere hen.

Kilde: http://www.it-jobbank.dk/cmsij/Min-Karriere/tips-til-din-karriere/andre-karrieretips/Brander-du-dig-selv-paa-nettet.cfm?cid=mailing_b2c_newsletter_112012_brander-du-dig-selv-paa-nettet

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kan du lide mit indlæg, har en kommentar, forslag eller andet på hjerte så skriv venligst