tirsdag den 4. december 2012

Lad dine succeshistorier brande dig


Jeg var for nyligt på et kursus omkring personlig branding, som var enormt godt.
Igennem lang tid har jeg haft svært ved at finde ud af hvordan jeg kunne brande mig selv, og hvad der var vigtigt og hvad der ikke er vigtigt.
Mit problem er at skære ind til benet og få det essentielle frem.
Jeg kan så meget, og som udvikler skal man kunne meget - men hvad er rent faktisk vigtigt?

Igår fik jeg en åbenbaring.
Jeg vil meget gerne fortælle omkring nogle succeser jeg har haft, fordi jeg føler de siger meget i forhold til hvad man får ved at ansætte mig. Det er disse historier der kan "sælge mig" meget mere, og vise hvilke ting jeg kan levere og hvad jeg kan opnå af mål, og var personlige og professionelle succeser.

Det kan nogen gange være svært at finde ud af hvordan får man dette fortalt i et CV (eller udvikler CV side som min www.csharpudvikler.dk jo egentligt er). Efter jeg fik et væld af ideer igår, kunne jeg pludseligt se lyset.
Jeg skulle bruge det som succeshistorier som ville kunne være punkter i min tidslinie, som var interessante at fremhæve og som læseren så kan læse mere om hvis de ønsker.

Oveni dette fik jeg øjnenene op for vigtigheden af dine data.
Hvis man har data (selvom de er lidt), så kan de rebrandes og fremhæves så det pludseligt bliver interessant.
Ved at du selv fremhæver dem som noget stort, og giver dem et fint navn - så tager andre også imod dem som det.
Så det gav mig et godt klart billede af jeg måske ikke behøver at fokusere på at brande alt eller det jeg er bedst til, men lige så meget de ting jeg gerne vil være bedst til eller helst vil arbejde med.
Sådan kan jeg selv bestemme min datastrøm om hvad der skal have fokus og samme vil brugeren jo tage imod det.

Således du kan sælge dig selv i en retning du gerne selv vil arbejde med i fremtiden og dermed arbejde dig selv hen imod denne side, fordi du derved brander dig selv hen imod dette mål.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kan du lide mit indlæg, har en kommentar, forslag eller andet på hjerte så skriv venligst