mandag den 3. december 2012

Dine data er guld værd! Ellers overvej branding


Jeg har nu set lyset!

Dine data er guld værd! Du skal huske at tænke ligesom Google at det kan sælges og brandes.
Jeg har været på et kursus der hed "find dine hestekræfter" som var virkelig godt, og viste mig meget om præsentation og mig selv og hvilket billede du skaber for og af dig selv.
Pludselig nu fik jeg meget mere værdi af det, fordi jeg så potentialet i mine egne data og hvor meget de rent faktisk er værd.

Noget af det vi lærte var at hvis du bruger storytelling bliver det meget mere spændende. Fortæl en historie om noget og det fanger interessen meget mere.
Jeg har selv nogle personlige succes historier jeg gerne ville fortælle, men hvordan indarbejder man lige det i et CV?
Hvis man brander det som succes historier giver det mig mulighed for at skabe interesse og få leveret mine budskaber.
De er at ved at fortælle om mine succes historier så sælger dette meget bedre mit budskab om hvilken person man får ved at ansætte C# udvikleren Laurits West.
Pludselig fik jeg et grundlag for at placere dette i mit CV og kan derfor placere det i mit online CV og vise det med en stjerne markering på forskellige datoer og således fortælle om
mine erhvervsmæssige succeser og uddannelsesmæssige succeser uden det virker som noget jeg bare har puttet ind uden videre grund.
Selvfølgelig skal der også laves en liste over disse i mit offline pdf CV med henvisning om man kan læse mere på min udvikler hjemmeside.

Så husk på at alle de data du har kan være guld værd så længe din præstation og fremstilling og branding af dem er korrekt vil de blive interessante.
Det kan være din lange uddannelse eller hvorfor du har taget det valg eller måske fravalg og så fortælle det så læseren lærer noget om dig og bliver fascineret af din historie.
Det kan være ting du er stolt af som viser karakter og hvilken type person du er.
Stort set uanset hvad det er kan det gøres relevant ved at lave den rette præsentation af det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kan du lide mit indlæg, har en kommentar, forslag eller andet på hjerte så skriv venligst