mandag den 5. november 2012

Visuelle web teknologier såsom CSS3 / HTML5

Det er det jeg er god til ligesom jeg kan sætte mig ind i nye ting

Fx elsker jeg transitions i CSS3, og bruger det i stor stil på min egen side.
Derudover bruger jeg også HTML5, og en masse AJAX.
AJAX bruger jeg fx. til at hente personfølsomme data som fx kontaktpersondata på dem der kan kontaktes til de steder jeg tidligere har været ansat.
Disse laves som JSON kald, og jeg forventer der oveni disse vil være nogle yderligere til fx at lave nogle diagrammer i form af piecharts til min erfaring for at vise hvor min erfaring stammer fra.
Alt på min side www.csharpudvikler.dk er lavet i ASP.NET 4.0 - mere specifikt ASP.NET MVC3 (har rodet med ASP.NET MVC4 også), så der er REST sikret.
Jeg har forsøgt at undgå brug af SOAP fordi det fylder langt mere end JSON, og at lave en WCF service var måske lidt overkill - plus jeg gerne ville lære noget mere omkring ASP.NET MVC 3 var dette et godt valg. Flere steder på min side har jeg masser af javascript - fx for at tilpasse min side så når der er scrollbar på i siden så tilpasser den størrelsen så den ikke "hopper" når den kommer fra en side med scrollbar til en side uden og modsat.
Mange gange forsøger jeg at få det lavet med jQuery fordi det bare er smart måde at lave sit javascript og for mig meget nemmere og mere intuitivt.
Silverlight har jeg rodet med, men ikke noget jeg ville begynde at lave personlige projekter i. WPF er jo også en desktop platform og ikke så meget webbaseret til webudvikleren, men kan lade sig gøre.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kan du lide mit indlæg, har en kommentar, forslag eller andet på hjerte så skriv venligst