mandag den 26. november 2012

Google vil elske din AI dynamiske side (SEO)

Hejsa
Mit navn er Laurits West, jeg er (i skrivende stund) 27 år, med ca. 4½ års erhvervserfaring - altså 7 års erfaring med C#, .NET og Visual Studio.

Det er vigtigt at bibeholde en god opbygning på din side med hensyn til SEO, og det er en sideeffekt af min nye dynamiske side.
Jeg blev træt af at have et online C# CV for at kunne promovere mig selv som systemudvikler og mine udvikler kompetencer, og vise mit C# CV til et breddere publikum på nettet.
Problemet var blot at man altid har meget travlt, så efter lidt over 6 måneder var min side nu pludselig lige så forældet som alle de andre sider derude jeg netop ønskede at differenciere mig fra. Måske mit design og funktionalitet var anderledes, men dette ændrer ikke ved at min side var forældet allerede fordi jeg ikke fik vedligeholdt mine data.

Min fejl var at jeg selv skulle sige hvor meget erfaring jeg har med en kompetence, og hvornår den sidst er blevet brugt. Dette var et koncept jeg ville væk fra, så jeg begyndte at se på andre muligheder.
Og efter lidt tanker fik jeg en helt anderledes ide - nemlig at basere det på erfaring. Dette skal både være erhvervserfaring, uddannelser, kurser, certificering, projekter.
Således kan brugeren se hvorfor der står 6½ års erfaring som systemudvikler, og og hvor de kommer fra, men det smarte lå i at jeg nu ikke længere skulle vedligeholde mit site.
Det jeg skal vedligeholde er at min side selv opdaterer sig selv, men hvis jeg tager et kursus, eller laver et projekt skal dette skrives og tilføjes kompetencer, men det er det. Ellers vil min side selv lave beregninger for hvor meget erfaring jeg har.

Dette nye C# udvikler CV skal vedligeholde sig selv, hvor jeg kun skal tilføje nye til lærte kompetencer, andre ansættelser, projekter, uddannelser, certificeringer, eller kurser.

En positiv side effekt af mit C# udvikler CV er at således sikrer jeg mig faktisk også at Google vil anse mit indhold som skiftende - hvilket vil sige den mener jeg hver måned selv opdaterer det. Hvis jeg hver måned skifter Title, noget tekst på siden, data og beskrivelser så kan Google se at der er aktivitet og siden vil blive rangeret højere.

Så lav din side dynamisk så den kan vedligeholde sig selv.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kan du lide mit indlæg, har en kommentar, forslag eller andet på hjerte så skriv venligst