tirsdag den 20. november 2012

Et CV der vedligeholder sig selv

Noget jeg HADER når jeg skal søge arbejde er at opdatere mit udvikler CV.
For det første så er jeg ikke specielt god til at rigtigt fremhæve de gode ting jeg har opnået.
For det andet så kan jeg aldrig huske hvorfor jeg har skrevet 6 år's erfaring i mine kompetencer.
For det tredje skal jeg altid vedligeholde mine kurser, certificeringer, etc. og så samtidigt sørge for det ikke fylder for meget.

Nu vil jeg forsøge at lave et C# udvikler CV der vedligeholder sig selv. Det skal være mit online udvikler cv som intelligent kan opdatere mine skills og hvor lang tids erfaring jeg har med disse.
Så når jeg arbejder med de samme kompetencer hver dag hvorfor skal jeg så huske at opdatere disse kompetencer hver halve eller hele år? Nej nu vil de løbende opdatere sig selv.
Samtidigt vil jeg kunne lave en side der kombinerer alle mine informationer og kæder dem sammen for at fyldestgøre læsningen for dem der besøger min side-
Så man til hver ansættelse vil kunne se hvor mange anbefalinger man har fået, kurser man har taget, certificeringer gennemført, og så videre.

Det fede er at dette skal være at hvis man har læst mit udvikler CV som man finder interessant så kan man læse mere på min side. Denne skal så fortælle yderligere om mig, og vise de mange sider jeg har, og det mere professionelle såsom min erfaring, kompetencer, uddannelser osv.
Her vil der heller ikke være begrænsninger i form af format størrelse og mængde af indhold som et normalt CV der skal være i A4, med en passende font størrelse og ikke for meget indhold til at det bliver for langt.

Nu vil det være nemmere at få en side der er opdateret og interessant, hvor jeg kun skal opdatere når jeg har været på kurser, uddannelse, fået en certificering, lavet et projekt eller skifter job. Ellers vil min side automatisk holde sig selv opdateret med mine kompetencer og vise mine evner ved at lave denne udvikler side.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kan du lide mit indlæg, har en kommentar, forslag eller andet på hjerte så skriv venligst