onsdag den 21. november 2012

The future is now and it is HTML5


Hvis man læser http://newz.dk/forrester-brug-html5-nu, vil man få samme oplevelse som jeg fik for lang tid siden.
Jeg skulle holde et indlæg omkring HTML5 og CSS3 og nogle af de spændende teknologier der begyndte at komme frem.
Mange siger nej ikke opgrader fordi alle bruger skal have en god oplevelse og samme oplevelse. Dette er fordi det er ikke en fastlagt standart så elementer kan virke i en browser men ikke i en anden eller virke anderledes.
Heldigvis kan man sikre bagud kompabilitet så det stadig virker i ældre browser.

Under mit foredrag omkring HTML5 & CSS3 kunne jeg fortælle ay der er meget lækkert og snsmart, men faktisk ikke noget decideret nyt.
Det vi kan i dag kunne vi også før, MEN det er langt nemmere at gøre det nu.
Runde hjørner har altid været et helvede at skulle vedligeholde men ikke længe.
Flydende overgange er også nemt.

Generelt gør HTML5 i kombination med CSS3 at vores arbejde som udviklere bliver meget nemmere plus at vores produkt bliver mere effektivt (CSS fylder intet frem for en billed fil) og vedligeholdelse og ændringer er nu noget nemmere.
Der er også flere ting der er gået enormt godt fordi de nu er blevet en del af standarten.

Det jeg elsker mest er at vi får lov at arbejde med den og prøve af og lege indtil standarten er færdig og godkendt.
Således bliver mange flere sider også opdateret til den standart som engang bliver godkendt. Så lærer vi imens og når den er godkendt så er der ingen problem fordi vi er når til fremtiden (og ikke vente 3-4 år).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kan du lide mit indlæg, har en kommentar, forslag eller andet på hjerte så skriv venligst