fredag den 2. november 2012

Anbefalet ASP.NET / C# Systemudvikler (C# .NET)

Jeg kom for noget tid siden til at snakke med en ven om anbefalinger.

Det var ret sjovt fordi der er åbenbart ret mange som er bange for at bede om en udtalelse, selvom der jo reelt set ikke er noget galt i det.
Nu har jeg igennem min fortrinsvis korte karriere været rundt fordi tingene har ændret sig i en retning så jeg har måtte skifte arbejde.
Første gang var ved Informi GIS hvor jeg var C# udvikler, som gerne ville beholde mig - men da der skulle nedskæres er det klart man vælger den yngste nyeste mand sammen med dem med lavest erfaring - for mine kolleger havde alle omkring 10års erfaring.
Her fik jeg også en anbefaling der sagde jeg gjorde det godt, men desværre skulle der skæres ned.

Herefter kom jeg til KMD Energi i Odense som systemudvikler / NIS systemudvikler. Et hårdt marked gjorde det svært for en person uden meget erfaring at få arbejde da der var rift om pladserne, og ofte efter samtaler fik jeg beskeden "du er lige den person vi søger, men desværre har vi valgt en med mere erfaring".
Hos KMD Energi fik jeg chancen, og var jeg enormt glad for! Var noget helt andet og meget lærerigt.
Jeg valgte selv at "skifte job / skifte afdeling" da jeg mødte min kæreste og skulle derfor flytte til Sjælland. Derfor skiftede jeg til en afdeling af KMD Energi i Ballerup hvor jeg blev Systemudvikler.
På grund af KMD havde ansættelsesstop blev jeg projektansat udvikler og da vi i KMD Energi i Ballerup ikke fik en større ordre vi havde regnet med, blev jeg ikke forlænget.

Indtil da i min karriere har jeg siddet meget med backend systemudvikler, og desktop applikationsudvikler.
Jeg havde igennem lang tid ønsket at bevæge mig mere over imod webudvikling og som rollen som webudvikler - mere specifikt ASP.NET Webudvikler / ASP.NET (C#) Systemudvikler. Jeg er jo C# udvikler / C# systemudvikler og Microsoft mand - så selvfølgelig ønsker jeg også at lave min OOA, OOD, OOPOOAD i ASP.NET 4.0 for at føle mig som en ægte C# udvikler.
Dette er på grund af mine stærke kompetencer indenfor .NET - her specielt C# / Visual Studio.
Da jeg så fik muligheden for et kursus til at blive ASP.NET 4.0 Webudvikler.
Imens jeg tog dette kursus til ASP.NET 4.0 Webudvikler, blev jeg indkaldt til flere samtaler hos forskellige firmaer som både systemudvikler, men også ASP.NET 4.0 Webudvikler. Nogle mente jeg ikke var erfaren nok indenfor dette felt (sandt nok) og andre valgte at hente mig til 2 samtale. Da jeg var næsten færdig med kurset valgte jeg at sige ja tak til at arbejde hos Capgemini som ASP.NET Systemudvikler (C#) - da deres arbejdsmoral var lidt bedre og anderledes end de andre steder jeg var interesseret i - plus muligheden for uddannelse. Denne del med uddannelse og kurser er begyndt at fylde mere og blive mere vigtig for mig i den senere tid nu jeg har noget tid på bagen som systemudvikler.

Efter en god tid hos Capgemini begyndte det desværre at blive et presset marked som gjorde vilkårene noget anderledes som systemudvikler end det jeg startede med. Jeg har ikke noget imod at tage min del af læsset og knolke løs for vi skal komme ud af krisen, men det kræver samme velvilje overfor mig og værdsættelse af mig som systemudvikler og mine udvikler kompetencer.
Derfor valgte jeg selv at skifte arbejde hos FDC som ASP.NET Systemudvikler (VB.NET) fordi jeg ikke følte ledelsen i Capgemini tog mig seriøst og min værdi for firmaet, plus jeg ikke kom i spil til de opgaver jeg helt klart burde tiltræde.

Og jeg har faktisk fået et væld af anbefalinger fra hvert sted - uanset om jeg er blevet opsagt eller om jeg selv har skiftet videre til andre udfordringer. Så på min korte karriere har jeg allerede fået flere anbefalinger som alle kan ses på min side www.csharpudvikler.dk.

Det er jo dejligt at vide man gør det godt, men kan også se nu at på LinkedIn har jeg også samlet en pæn stak af dem fra kolleger olign.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kan du lide mit indlæg, har en kommentar, forslag eller andet på hjerte så skriv venligst