fredag den 4. januar 2013

Udvikler fra MVC3 til MVC4



Jeg har jo min systemudvikler side www.csharpudvikler.dk, som skal fungere som mit online visitkort, men samtidigt også være min personlige tracker på mine kompetencer til mit udvikler CV.

Det er altid et problem at huske hvor meget erfaring, og hvorfra det stammer og hvorfor jeg har skrevet de tal jeg har skrevet.
Dette skal gøre at jeg ikke selv skal vedligeholde mit Online CV, men samtidigt også at det skal være nemmere for mig at vedligeholde mit offline CV.

Denne side skal holde styr på mine ansættelser, uddannelser, kurser, certificeringer, projekter, og disse skal give grundlag for mine kompetencer og erfaringer.
Nu vil jeg gerne opdatere denne side fra ASP.NET MVC3 til ASP.NET MVC4 fordi ASP.NET MVC4 har en lang række fordele.
I samme forbindelse vil jeg lave bindeledet (mine kompetencer) stærkere til at kunne håndtere en masse scenarier smartere og mere effektive.
Dette er fordi måden jeg laver listen under kompetencer detaljer (fx for C#), med ansættelser, uddannelse, projekter olign. ikke er lavet specielt smart.
Dermed skal jeg lave meget af det samme markup, blot med tjek til forskellige typer - så derfor vil jeg lave en enkelt liste med alt i der fungerer langt bedre.
Denne skal også automatisk give data til JSON som mit AJAX skal kalde.
Nuværende er dette to uafhængige instanser, så når jeg opdaterer listen med erfaring - såsom erhvervserfaring, uddannelse etc. så kommer disse ikke automatisk med i listen til mit pie chart fra Google.

Hvis jeg laver alt sammenhængende vil langt mere ske automatisk og opdatere det hele automatisk.



Efter at have læst lidt kan jeg se Microsoft anbefaler at ved skifte fra ASP.NET MVC3 til ASP.NET MVC4 bør man kopiere indholdet ind i en ASP.NET MVC4 løsning, hvilket jeg har planer om at gøre.
Dette betyder også at jeg har mulighed for at rense ud i gammel kode der kan optimeres til noget mere effektivt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kan du lide mit indlæg, har en kommentar, forslag eller andet på hjerte så skriv venligst