søndag den 20. januar 2013

Ros fra chefen


Det er jo en dejlig ting når man får ros.
Har netop i dag været inde til samtale med chefen, og til min overraskelse fik jeg også en tilbagemelding på min tid hos FDC. På trods af der har været mange nye udfordringer, mange nye metoder, teknologi, og meget ny forretningsmodel og forretning jeg skulle sætte mig ind i. Ikke alene skulle det være forsikring jeg skulle lære, men også hvordan kunden bruger og gør det.

Her blev jeg rost meget fordi jeg har været hos FDC i kort tid (6 måneder), men alligevel gjort et fremragende stykke arbejde. Både kunden synes jeg er god både teknisk, men også personligt - og det samme kunne min chef fortælle mine kolleger og hele afdelingen synes.
Jeg spørger når det er relevant, og ikke for meget, og gerne forretningsmæssigt til meget specifikke ting jeg ikke kender endnu (rigtigt gode relevante spørgsmål). Dette gjorde også han kunne konkludere vi måske skulle uddanne mig noget mere i forretningen og forretningssiden, for mine spørgsmål var spot-on præcise og meget vitale, så der var ros for jeg selv kunne løfte det som han følte de manglede.

Teknisk var jeg stærk og kunne levere - plus han kunne godt mærke jeg brænder for det og kan li det jeg laver. Derfor var gejsten, entusiasmen, og motivationen for at lave det jeg laver.
Jeg følger tidsplanen godt, og er hurtig til at opfatte behov, potentielle fejlpositioner, missioner og vigtige keypoints i opgaver.

Jeg skulle også tage et HTML5 kursus, som han allerede nu kunne sige jeg gerne måtte tage. Her ville han også gerne vide hvad dette gavnede fremadrettet, og efter jeg havde gennemført det så kunne høre hvad det brugbare var i forretningssammenhængene.
Inden han nåede at spørge fortalte jeg selv hvad de forskelle der er på HTML5 og eksisterende teknologi, og hvad mulighederne var på nuværende tidspunkt og fremadrettet.
Her fortalte jeg hvad HTML5, CSS3, og nye muligheder i javascript gør for os som forretning, og for kunden, og hvilke hensyn og overvejelser man skal have når man begynder at implementere HTML5 kode.
At man kan sige det er ekstra lækkert, features som man kan få, men man også kan vælge at helt løse det i HTML5, men at man ved forretnignskritiske løsninger skal have en fallback til systemer der ikke understøtter disse nye tiltag.
Jeg måtte jo også fortælle at jeg var fortaler for HTML5 og CSS3 i mit gamle firma, og havde holdt flere indlæg og foredrag omkring HTML5, CSS3 og moderne teknologier.
Han lænede sig tilbage efter jeg var færdig, med et stort smil, og sagde jeg lige havde svaret på alle de spørgsmål han havde haft omkring kurset i forhold til forretningen og kunden, og nu slet ikke havde nogle forbehold for at jeg skulle tage kurset.
Derudover kunne han faktisk kun sige det var dejligt at høre vi var så mange der havde meldt sig til vores Microsoft kurser - intro kurser til nye tiltag, teknologier og værktøjer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kan du lide mit indlæg, har en kommentar, forslag eller andet på hjerte så skriv venligst