lørdag den 16. juni 2012

Udvikler profil = kreativt geni?

Jeg synes selv jeg er rimeligt god til at kende mig selv og noget jeg også har fået ros for flere steder fra. Det handler om selvindsigt og kende sine styrker og svagheder og udnytte dem og bruge dem til sin fordel.
Dette betyder ikke at forskellige firmaer etc. ikke bruger forskellige måder at analysere folk på såsom personlighedstests, intelligenskvotient tests og alle mulige andre tests man skal igennem.

En jeg synes der er lidt sjov er en jeg har fået igennem jobindex for jeg kan virkelig genkende mig selv i den, men kan man jo ofte med den slags. Dette er dog på en anden måde fordi den skildrer mere mig som nørden i nørden i stedet for at have disse meget fluffy og abstrakte vendinger.

Den er som følger:

Iværksætter Beskrivelse af typekode: ENTP

"Fokus på innovation og at overvinde forhindringer"

ENTP-typer er ofte entusiastiske, udadvendte og idérige personer, der interesserer sig for mange forskellige ting og holder af at debattere. Deres talent ligger ofte i at udvikle og opbygge idégrundlaget for nyskabende projekter, som de får sat i gang. De er ofte meget uafhængige personer, der kan lide at finde nye måder at anvende teorier på, så de kan effektivisere de eksisterende processer i organisationen eller produktionen. De ser ikke problemer, men kun muligheder for udvikling.

For ENTPer er det derfor vigtigt, at organisationen eller virksomheden er ubureaukratisk og har en løs struktur med få regler, der muliggør hurtige forandringer. Ofte vil man finde ENTPer i job, hvor de kan bruge deres evne til at skabe fornyelse og forandring, så de kan overvinde forhindringer og løse opgaverne på en ny og smartere måde. Da de er interesserede i næsten alting, finder man dem i mange forskellige typer stillinger, der er karakteristisk ved, at deres analytiske sind udfordres. Ofte vil de være at finde inden for:
Følgende kendte personer har typen ENTP: Walt Disney, Thomas Edison, Benjamin Franklin

Så jeg er da stolt over at jeg er sådan for det er nemlig rigtigt at jeg er yderst kreativ og en idemager der ser muligheder i alting.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kan du lide mit indlæg, har en kommentar, forslag eller andet på hjerte så skriv venligst