lørdag den 16. juni 2012

Udvikle en ide

Det sjove ved en ide er at den kan være svær at "styre" når den først sluppet løs og har slået rødder.
Sådan en ide har jeg netop fået og hver gang jeg tænker over den knubskyder den med nye facetter og sider der udvider den og gør den endnu vildere, smukkere og større.

Det er en ide om at udleje sommerhuse med en anderledes tankegang omkring min forretningsmodel.
Jeg vil gøre siden meget mere brugerorienteret og sørge for at de brugere der er på siden får mest muligt ud af det.
For mig handler det om at skabe en side der giver alle brugere værdi og et godt grundlag for at få noget brugbart ud af siden.
Jeg vil sørge for at der er gode fordele for udlejere (dem der udlejer sommerhusene), men også for de brugere der er på siden som vil hjælpe mig og siden og udlejerne med at udvælge kvalitet og dermed sørge for den bliver endnu mere attraktiv.
De brugere der bliver lejere (lejer et sommerhus) vil også få værdi og et etablisement og grund til at komme igen, udover det at siden skal være funktionel og i sig selv være tiltalende nok til de kommer tilbage igen.

Denne ide er noget jeg vil lege videre med i de næste par måneder, og når der begynder at komme skub i tingene vil jeg overveje at skabe min egen virksomhed ud af det.
Jeg har endnu nogle uklare detaljer som jeg ikke helt ved hvordan jeg skal løse endnu, men det er detaljer som jeg vil se nærmere på og eventuelt finde alternativer til og søge råd til.

Men jeg glæder mig enormt meget til at komme i gang og få lavet et startskud på siden der nok skal være dansksommerhusleje.dk og vil lidt efter lidt udvikle sig til noget jeg håber bliver et godt sted for alle besøgende om de vil være udlejere, besøgende eller lejere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kan du lide mit indlæg, har en kommentar, forslag eller andet på hjerte så skriv venligst