lørdag den 16. juni 2012

Develop or DIE!


Ja det er ligesom i naturen at man må tilpasse sig sine omgivelser og udvikle sig - survival of the fittest.
Jeg er jo en person der ELSKER at blive udfordret og lære nyt, så jeg er også kommet til et punkt hvor jeg er begyndt at overveje at videreuddanne mig selv.
Jeg kunne godt tænke mig at uddanne mig videre udover kurser og tage noget egentligt uddannelsesforløb og muligvis fokusere på noget certificering også.
Mit problem er så lidt at jeg er i tvivl om hvilken retning jeg skal tage da jeg netop godt kan lide samme stil som under min datamatiker uddannelse til systemudvikler, at vi under 90% af forløber programmerede i en moderne teknologi som C# og dermed har flere års erfaring indenfor dette felt og Microsoft udvikling.
Så noget der er vigtigt for mig er også at jeg kan bygge videre på dette grundlag og ikke begynde i et nyt sprog som jeg ikke har lyst til at fortsætte med og arbejde i efter min uddannelse.

Desuden så er der flere linier og retninger jeg kunne tænke mig at gå imod - fx at tage en diplomuddannelse indenfor systemudvikling som fx indeholder kontraktbaseret systemudvikling, og meget andet spændende.
Samtidigt har jeg også lyst til at tage en diplomuddannelse indenfor webudvikling og styrke mine evner her endnu mere.
Dette er ikke de eneste linier og uddannelser jeg har tænkt over og som tiltaler mig så det er ikke nemt for mig at vælge.
Dog må jeg før eller senere vælge og da jeg har nogle mål for min fremtid så ved jeg at jeg ikke kan udsætte denne beslutning hele tiden.

Det er jo lidt et problem når man altid ønsker at lære noget mere og blive dygtigere.

Specielt indenfor mit fag er det vigtigt at holde sig ajour med alle de nyeste teknologier og trends for ellers falder man hurtigt bagud. Nu er det så heldigt at jeg kan holde mig ajour fordi jeg synes det er sjovt og fedt at arbejde med de ting og de tænder en glød (læs: brænd) indeni mig for jeg elsker smartere nye måder at gøre tingene på hvor jeg kan nemmere gøre mit arbejde og hurtigere få nogle resultater frem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kan du lide mit indlæg, har en kommentar, forslag eller andet på hjerte så skriv venligst