lørdag den 16. juni 2012

Skyudvikler og at komme i skyen?


Nu tænker i nok "Nå er der en skyudvikler her?"En der kan finde ud af alt det med cloud, private cloud, azure, amazon og alt muligt andet, men det er ikke helt tilfældet.

Jeg havde blot en oplevelse på mit arbejde i dag.. Jeg kommer helskindet igennem morgentrafikken og ser en af vores topfolk komme fræsende ind i sin store Audi for klokken var ni og han havde travlt. Fint nok så jeg parkerer og trækker førersædet frem for at få fat på min laptop og opdager at den ligger derhjemme. GREAT!
Så det blev en halv times kørsel hjem for at hente den, en halv times kørsel til arbejde og så 4 ture til arbejde den dag.
Jeg har tænkt over at det her med skyen er smart og en fremtid jeg glæder mig til vokser og bliver større, men måske ikke haft specielt meget brug for udover min DropBox account, men her ville det virkelig have været rart at have haft hele min maskine i skyen.
Så jeg kunne gå ned til vores IT-mand og sige hej kan jeg ikke låne en ekstra maskine og så hente alting fra skyen ned på min maskine og arbejde videre.
Det kunne virkelig være fedt!

Sådan ville jeg også kunne tilgå alting, arbejde alle steder fra og endda alle devices som jeg kunne få adgang til min private cloud.
Jeg har tænkt over et par gange om jeg skulle se på noget azure og amazon cloud, men der er så meget andet jeg synes der er mere interessant lige i øjeblikket at kunne end det.
For en ting er at kunne ligge noget i skyen, men jeg vil også gerne kunne lave det der skal ligges op i skyen. Så i øjeblikket forkuserer jeg en lille smule på det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kan du lide mit indlæg, har en kommentar, forslag eller andet på hjerte så skriv venligst