tirsdag den 5. juni 2012

Frivilligt arbejde der inspirerer

Det er sjovt som at frivilligt arbejde kan motivere en så meget og være en sand inspiration.
Det kræver også at den modtagende part er lige så motiveret og selv yder samme indsats, men jeg kan mærke i et projekt jeg hjælper med at det er noget der tænder min gejst indeni.
Jeg kan ihvertfald mærke at jeg er en sand systemudvikler for jeg bliver virkelig inspireret af en spændende opgave og straks begynder jeg at se muligheder, tænke i processer og hvordan ting skal leveres for at levere en god oplevelse.
Desværre er det ikke alle der har samme gejst så nogle gange så skal man bare indse man ikke selv skal være den drivende kraft for et projekt fordi man er idemanden, men ham eller dem som skal levere indholdet til sider og brugsmønstre, søgeord etc. ikke gider levere det han/de bør.

Men kan sagtens mærke at jeg kan blive grebet af ideen og straks bliver jeg kreativ som jeg altid er, og er sjovt at indse ting om sig selv eller blive mindet om det. Det er jo det kunder og kolleger og arbejdsgivere ofte siger til mig - at jeg har et naturligt konsulentgen og er kreativ i form af jeg kan se ideer, muligheder, og har en god forretningsforståelse for situationen og konteksten dette system skal udvikles til.


Men jeg kan rent faktisk godt lide det for jeg kan se hvor meget det kan betyde for andre at give dem muligheder i nogle tider hvor det måske er svært for dem.
Lige nu står har jeg noget frivilligt arbejde for en der har mistet alt han ejer og bor i et lille bitte hul som er utæt og koldt, så kan mærke på ham hver gang jeg kan komme med nogle kreative ideer, input til hvad der er godt og hvordan det skal laves og hjælper ham at det er noget han virkelig værdsætter for det kan måske være nogle meget små ting for mig, men betyde så meget for ham for det kan være noget der kan hjælpe ham med at komme lidt bedre på fode igen.

Man skal ikke undervurdere følelsen af at hjælpe andre, for man får det egentligt ret så godt selv af det!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kan du lide mit indlæg, har en kommentar, forslag eller andet på hjerte så skriv venligst