torsdag den 28. juni 2012

Laurits West er vist eftertragtet på jobmarkedet



Det ser ud som om jeg vist har en mentalitet, indstilling og nogle kompetencer der er eftertragtet derude i branchen.
For når man har en headhunter der vil ha en til Saxo Bank, en anden der vil have en til et luftfartsselskab med shop, mobil apps tanker sammen med deres interne systemer og web ud af til.
Så er der to til tre der selv har fundet mig og som ønsker mig til deres virksomhed, en som vil have mig til Ebita (som virker meget spændende), sammen med nogle (4-5) kontaktanmodninger til stillinger der ikke har interesse for mig.


Dette er alt sammen på under en måned og så man må sige jeg vist kunne bruges flere steder.
Nu ved jeg i hvert fald jeg har nogle kompetencer og en profil som er eftertragtet.

Faktisk det samme jeg oplevede inden jeg kom til Capgemini Danmark.
Der havde jeg været til anden samtale til tre firmaer og var på vej en første hos DanX, hvor jeg undervejs blev ringet op med tilbud om at starte hos Capgemini. Da jeg fortalte jeg netop var på vej ind til en samtale blev der hurtigt sagt nej det måtte jeg endeligt ikke for de ville meget gerne have mig ved Capgemini.
Jeg ville også helst ende hos Capgemini, men tog samtalen alligevel selvom jeg vidste at jeg ikke ville sige ja til den, men en samtale kan altid bruges til at lære af så den tog jeg med.
Og en halv time efter ringer firma 2 så og siger de gerne ville have mig også, hvortil jeg må svare jeg har sagt ja til et andet tilbud.
3 til 4 dage efter ringer CEO og boss fra firmaet jeg skulle til samtale med da jeg blev ringet op og han spurgte hvad jeg egentligt ville have i løn for det havde de jo faktisk slet ikke spurgt ind til. Jeg måtte så sige jeg i mellemtiden havde taget imod et andet tilbud og han kunne kun ønske mig tillykke, og alligevel også være lidt trist over at han ikke "fik mig". Men det er jo spillets regler.

Og siden da har det kun blevet endnu mere fordi jeg har udviklet mig som person og profil, men også som systemudvikler med flere spændende kompetencer, og en indstilling som er meget vigtig.
Forsøger at forbedre mig selv rimeligt meget i forholdt til hvad jeg kan og lære nogle spændende og effektive udviklingsmetoder og udviklings redskaber såsom MVC og AJAX og alt arbejdes med i ASP.NET 4.0.

Det er en dejlig følelse at man ved man kan sine ting så godt og kan nogle ting der gør en mere interessant, og det kan helt klart ses når der er så mange efter en.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kan du lide mit indlæg, har en kommentar, forslag eller andet på hjerte så skriv venligst