lørdag den 30. juni 2012

Samsung Galaxy S3 review (Detaljeret)


Jeg har nu endeligt fået denne lækre telefon og nu er det på tide at fortælle andre om den så de ved om det er noget for dem og hvad de bør tænke over og vide inden de køber den.

Der er så meget man skal være glad for ved den telefon.
Fx i forhold til iPhone 5, så bruger den micro usb som er fælles standart, hvor Apple har deres eget udstyr.
Oveni har Apple så også besluttet at stikket til iPhone 5 skal være anderledes så alt tidligere indkøbt udstyr vil nu ikke længere kunne bruges til din nye telefon så du kan spendere penge igen på de samme ting bare med endnu en helt speciel tilpasning til Apple.

Ret mange af tingene er enten noget man er glad for eller ikke, eller kan være begge dele.
Fx er den ret stor, så den kan godt føles som om den er fylder ret meget i ens lomme og give en følelse af at man får "træ-ben" fordi den fastholder ens lår på grund af dens størrelse.
Samtidigt er det også noget der er ret fedt fordi den er så stor så skærmen er rigtigt lækker at se på. Det er en god størrelse at se både sms og se internet og alt muligt på for det er ikke sådan en lille skærm.
Derudover er kvaliteten af skærmen enormt høj så alting står rigtigt klart og med meget lækre farver, og er noget min kæreste har rost meget og er lidt jaloux over (Hun ejer en Nokia Lumia 800).

Kameraet kan godt have problemer i burstmode hvis man drejer kameraet hurtigt og trykker shoot så den bare bliver ved med at tage billeder, så kan den godt ende med at tage 10 billeder der er ude af fokus og meget utydelige.
Derudover hvis man ikke trækker kameraet hurtigt så synes jeg faktisk den er rigtigt god til at få fokuseret korrekt selvom man ryster lidt på hånden inden den tager et billede.
Fx så skulle jeg tage nogle billeder af noget tæt på og jeg rystede lidt, men da jeg trykkede så gik der et halvt til et helt sekundt hvor den fokusered og så tog billedet da den havde fokuseret.
Det er rimeligt godt, men ikke helt lige så godt som min kærestes Lumia 800 for den fokuserer kanon hurtigt og tager billeder nærmest på sekundet man trykker.
Den er let hvilket kan være både godt og skidt.
Den vejer virkelig ingenting hvilket er enormt imponerende når man tænker på hvor kraftig den rent faktisk er, men for nogle kan den godt føles for plastik agtigt fordi den ikke vejer mere.
Den er glat, så specielt med lidt småfedtede fingre glider den nemt ud af din hånd. Så jeg skal ud og have fundet mig et cover i gel-silikone for både at beskytte den lidt, men også at sikre jeg kan holde bedre på den.
Har ikke selv tabt den, men har en ven der har den samme som siger han har nok tabt den 20 gange og han har ikke set en skramme endnu og han tror heller ikke det muligt at lave ridser etc. i den skærm for det Gorilla glass er bare godt.

Noise Reduction skal man slå fra for ellers kan man godt opleve at folk hører en som om man er langt væk. Men det er så også det eneste for ellers er den enormt god og specielt som retningsbestemt så du kan selv høre det og i god volumen, men andre kan ikke høre hvad der bliver sagt. Det er virkelig effektivt.
Noget som jeg ogs var meget nervøs for nu med 4 kerner var at den ville sluge batteriet hurtigt, men de første par dage holdt den lidt over en dag når jeg brugte den en del for at udnytte features og lege med den, men nu ved almindeligt brug så kan den godt holde to dage ca. Selvfølgelig hvor jeg lader den helt op en gang om natten (den første).
Så hvis du glemmer en enkelt nat så klarer du dig også fint nok.

Er den bedste smartphone jeg nogensinde har haft! Browseren er hurtig og god, og alting fungerer som det skal. Er så glad for den.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kan du lide mit indlæg, har en kommentar, forslag eller andet på hjerte så skriv venligst