fredag den 7. september 2012

Ny roterende CPU-køler er effektiv, fjerner støv og er lydløs


 Denne nye CPU-køler10-dobler effektiviteten - uden støj og støv.

Det er egentligt en gammel nyhed, men jeg glæder mig til den dag det virkeligt bliver noget man kan købe til hverdag.
Er helt sikkert noget der vil revolutionere computer og CPU-markedet. Måske endda også GPU-markedet fordi man netop i det område har langt større behov for at få fjernet støv, og effektificere med varme, hvor at CPU'er er ved at nå så lille en størrelse og så mange features med turbo boost og op og ned-clockning som gør at de som regel ikke bliver ragende varme mere.
Måske kan sådanne løsninger gøre man kan komme endnu højere i clock-frekvenser.

Jeg er jo altid glad for mere performance, men det er ikke det eneste. Køleren har selvfølgelig en stor betydning, men der findes rigtigt mange mennesker som går op i at deres maskine ikke skal larme som en jetjager og så hellere have den lidt varmere af det.
Men vil sige at effektiviteten daler jo også jo mere din køler er støvet fordi det vil holde mere på varmen, så det er noget som jeg vil gøre langt mere for det er altid et helvede at rengøre sådan en køler med de meget tætte køleribber.

Men designet er også uhyre smart at den vil ikke komme til at larme fordi det er ikke direkte forbundet som et normalt kugleleje, og dermed heller ikke have samme belastning.

Jeg glæder mig i hvert fald meget til den udkommer så man kan se hvad den kan klare og så må vi jo håbe den også vil blive solgt til forbrugere og ikke kun til store servere og firmaers maskiner og servere.
Lækkert med en lysløs effektiv køler der fjerner støv i ens maskine som kan gøre man kan få mere performance ud af sit bæst. Det kan man ikke klage over.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kan du lide mit indlæg, har en kommentar, forslag eller andet på hjerte så skriv venligst