tirsdag den 11. september 2012

Holde kompetencerne opdateret på udvikler CV'et


Jeg har for noget tid siden lavet en hjemmeside der skulle give et overblik over mig som profil.
Dette skulle både være på det personlige plan fordi der ofte ikke er så meget plads til det i en ansøgning eller CV, og er stadig noget ret essentielt så besluttede at hvis man ønskede det kunne man læse mere på min side. Dette skulle således virke som en udvidelse af mit CV jeg fremsender fordi meget skal tilpasses til det er det mest relevante der kommer med.
Så for at folk kan se at jeg kan faktisk mere end de "få" 20-30 ting jeg lister på mit CV indenfor system udvikling, webudvikling, databaser, kategorier, udviklingsmetoder, værktøjer og andet så kunne man her læse den komplette liste. Så hvis det vigtigste fra mit udvikler CV så kan de læse mere på min side www.csharpudvikler.dk

Mit problem er nu bare at jeg ikke får data opdateret.. Dette vil sige at jeg har en side hvorpå der står jeg har 4,5 års erfaring med noget, 6 års erfaring med noget andet, men endnu vigtigere dem hvor jeg har 1,5 års erfaring indenfor bliver ikke opdateret.
Dette er problematisk fordi det pludselig ikke afspejler virkeligheden og jeg har derfor besluttet at lave det helt om for at sørge for at det bliver vedligeholdt.

Dette skal gøres ved at i stedet for jeg selv holder styr på hvor mange års erfaring jeg har indenfor C# (csharp), .NET, webudvikling og meget meget mere ved at tænke over hvad jeg har lavet hvornår og hvor osv. så har jeg kommet til en meget mere smart løsning.
Nemlig at jeg vil opbygge det med at alt er erfaring - ansættelser, projekter, kurser, eller andet. Så pludselig skal jeg hægte mine kompetencer på hele perioder eller dele af perioder (som de ovennævnte) som således selv vil kunne vedligeholde disse data og tal for mig.

Således vil jeg kunne sige at under min ansættelse som Systemudvikler hos KMD fik jeg erfaring i hele forløbet med Oracle PL/SQL, og i en begrænset periode fik jeg erfaring indenfor "Java J2EE (Java Webservice)". Dette kan sættes på et projekt eller sige at det er 1/3 af tiden som Systemudvikler hos KMD at jeg fik erfaring indenfor dette (og vil tildele sidste 1/3 periode til denne kompetence).
 Ved at sætte dette op kan man således også nemmere beregne hvornår forskellige kompetencer sidst er blevet brugt, hvor mange års erfaring man har med den, og hvornår den sidst er blevet brugt.

Således vil jeg også kunne spore kompetencer med erfaring og vise indenfor C# hvor kommer din erfaring fra. Du har 3 års erfaring under min uddannelse til datamatiker, 1 år og 3 måneders erfaring som GIS Systemudvikler hos Informi GIS, 1 måneds projekt som Systemudvikler hos KMD Energi i Odense, 1,5 år hos Capgemini som Software Engineer.
Derudover kan jeg så selv tilføje egne definitioner oveni fordi jeg ved at der er noget som er udenfor som ikke er knyttet til en ansættelse eller et projekt. Kan være at jeg har været på kursus eller blot ved at der mangler noget mere her eller her som jeg også har fået erfaring fra.

Samtidigt vil jeg også se hvornår jeg sidst har redigeret i disse, og hvis de ikke er blevet rettet til i 6,7,8 måneder eller mere, vil jeg vise en information på siden om at disse data kan måske ikke være tilstrækkelige og derfor er det vigtigt at kontakte mig for at få mere præcise data.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kan du lide mit indlæg, har en kommentar, forslag eller andet på hjerte så skriv venligst