torsdag den 6. september 2012

Metoden "Just do it"

Mange mennesker kæmper en lang og hård kamp for at nå alting i hverdagen, og mange fejler. Inklusiv mig selv.
Jeg er dog begyndt at bruge en metode som jeg skal vænne mig til og som vil være meget nem for alle at opnå deres mål i hverdagen.

Metoden er "JUST DO IT"!
Det simple er at du ved du skal nå det og det og det i hverdagen og i stedet for at junglere imellem dem og bruge lang tid på prioritering og finde detaljer for det ene og andet inden du går i gang, så bare gør det.
Du tager hvad du mener er mest kritisk og begynder bare fra en ende af og får det gjort.
I løbet af ikke ret lang tid vil du have gennemført en stor del af dine opgaver og få mere overskud fordi de faktisk bliver færdige og ja det er faktisk bedre stressmæssigt at få fjernet 3 ting komplet fra din mentale eller nedskrevne liste, i stedet for at have 6 sager der er imellem 60 -70% færdige og liiiige mangler det sidste. For så er der "kun" 3 ting tilbage fra listen som du kan få fjernet helt senere.

Problemet ved ikke at følge denne metode er ofte at folk siger jeg gør det liiiige om et kvarter for jeg skal liiiige.. Ja og det kvarter blev til 40 minutter og der har du glemt det, og du husker det først når du kommer hjem og det er for sent.

Så få afviklet det du kan så hurtigt som muligt og NU!

Jeg synes selv det fungerer rigtigt godt, for du husker at få det gjort og tingene bliver afsluttet og det betyder enormt meget mentalt og specielt for din stressfaktor.
Så hvis du ikke kan huske det hele eller er bange for at glemme detaljer eller ting så skriv dem ned på en TO-DO liste og begynd med det vigtigste og kom så langt du kan med hver ting - gerne afslut dem eller få dem fjernet og lav en ny med en ny status - kan være nu har du sendt den mail til den og den og venter på svar. For det vigtige her er at du ikke får stress selv over det for du har gjort din del og det du kan så nu behøver du ikke bekymre dig mere over det nu.

Så BARE GØR DET NU!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kan du lide mit indlæg, har en kommentar, forslag eller andet på hjerte så skriv venligst