søndag den 2. september 2012

God systemudvikler chefen ikke vil af med

At sige op er som regel en kedelig affære og specielt hvis man er glad for at være på en arbejdsplads.
Det var jeg, men alligevel var det en meget"sjov" oplevelse selvom det var min første gang.
Jeg gik ind til min chef og bankede på og sagde jeg ville aflevere det her (som var min skriftlige opsigelse) og han kiggede på mig og udbrød "Det er din opsigelse?". Jeg nikkede og man chef sagde øv imens jeg godt kunne se han var lidt overrasket. Han havde ikke forventet at jeg ville sige min C# udvikler stilling op kunne man godt mærke og blev lidt overrasket.
Jeg havde dog snakket med ham 3 måneder forinden om jeg ønskede mere i løn da han havde meldt ud jeg ikke ville stige det kommende år, hvilket jeg ikke kunne affinde mig med da jeg vidste jeg var mere værd end det. Det kunne jeg se da jeg var løbende blevet kontaktet af andre interesserede, men blev da jeg forventede et klap på skulderen for alle de gode ting jeg havde gjort for firmaet.

Det endte med han blev så chokeret så han blev ved med at sige øv op til flere gange, for så at spørge om vi ikke kunne rive den over. Måtte sige nej da jeg havde underskrevet en ny kontrakt og hvis han ville have beholdt mig kunne han have hørt på mig da jeg kom til ham tidligere. Det var ikke ubegrundet jeg ønskede en samtale med ham.

Men det korte og det lange var at der kunne jeg godt mærke jeg var "en af de gode udviklere" som han nødigt ville af med.
Det er en super fed følelse selvom ordvalget måske kunne være bedre, men virkelig en fed følelse at ens chef bliver så chokeret og irriteret at han ikke kan sige andet end øv mere end 20 gange. Inden jeg gik ud af døren siger han at hvis jeg skulle blive ledig (som C# udvikler) så inden jeg hører på de headhunters der er derude så prøv lige at give ham et kald for måske ville de så have en ledig stilling til mig - hvilket jo igen er et endnu større klap på skulderen.
Efter et par dage fik jeg da også en pæn anbefaling som jeg kun kan være stolt af.

Men det vigtige her er at jeg vidste jeg gjorde det godt i mit udviklerjob, men en dejlig følelse at blive værdsat.
For han vidste godt jeg var den eneste der havde gennemført et projekt som faktisk var blevet til noget brugbart og effektivt internt i firmaet, jeg havde holdt indlæg om ny teknologi flere gange med nærmest stående bifald og mange roser fra de ældre i firmaet, og til følge af det at få to "titler" (Mister PS-Portal & Mister HTML5), og generelt være med til rigtigt meget godt der hjalp i firmaet.
Produktet jeg har været med til at udvikle og fremføre bruges nu i stor stil i hele firmaet i alle de danske afdelinger, og er på vej til måske at skulle sælges til hele norden internt. Førhen var det produkt jeg fik lov at overtage noget som langt de fleste undgik fordi det var langsomt, fyldt med fejl og generelt ikke brugervenligt eller et effektivt produktionsværktøj.
Da jeg så overtog udviklingen blev det vendt til noget mere brugbart, og da jeg fik lov at få ressourcer og lave det om fra grunden blev det en massestorm af brugere fordi det nu var alt det det ikke var tidligere.
Effektivt, hurtigt, professionelt, brugbart, og smart. Og sådan fortsatte udviklingen.

Men fedt at få klap på skulderen (og en god anbefaling) og vide at det man har været med til at udvikle var et godt stykke arbejde og at chefen ikke vil af med dig som systemudvikler og vil savne dig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kan du lide mit indlæg, har en kommentar, forslag eller andet på hjerte så skriv venligst