torsdag den 11. oktober 2012

Tabeludvikling er en pinsel


For nogle år siden arbejdede jeg meget med tabeller fordi det var nemt at holde ting præcis hvor de skulle være, og kunne slet ikke se hvorfor man ikke brugte dette i forbindelse med design af websider og webudvikling.
Efter at have læst et dokument med tabeller vs. div'er blev jeg omvendt og begyndte at lære style og brug til div'er og andre visuelle elementer.
Nu har jeg godt styr på det, men skal nu arbejde med tabeller igen.
Og nu er problemet at jeg kan alt med div'er og kan mærke og se hvor meget nemmere det er at lave optimalt design ved hjælp af div'er.
Det er virkeligt irriterende at skulle style, og placere tabeller hvor man har vænnet sig til optimal webudvikling med div'er.

Nu kan jeg mærke jeg er ved at blive en sand webudvikler fordi jeg har lyst til og ved hvordan optimal webudvikling og design og funktionalitet skal udvikles, med optimale værktøjer, teknikker og teknologier.

Så det sjove er at jeg nu skulle arbejde i tabeller og det er bare en pinsel fordi tankegangen er en helt anden og pludseligt er det meget sværere for mig at få den skide tabel til at opføre sig ordentligt og ville ønske jeg skulle lave det i div's istedet.
Sund udvikling jeg får det sådan og blev lidt overrasket selv.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kan du lide mit indlæg, har en kommentar, forslag eller andet på hjerte så skriv venligst