torsdag den 4. oktober 2012

Dine business objekter i produktion (URL'er)


Det kan være dejligt at have din egen ASP.NET Development Server som kører alting for dig lokalt på din maskine når du skal teste dine ting.
Dog skal du være opmærksom på dine objekter og URL'er fordi i produktion kan tingene være anderledes.
Jeg havde fx ikke selv tænkt over at nogle stier i min adresse hed firmanavn som fra tidligere ansættelser indeholdt mellemrum.
Det sjove var at det virkede fint lokalt på maskinen, både i IE og FF, hvor firefox selv indsatte "+" hvor der var et mellemrum og den lokale ASP.NET Development Server kunne åbenbart håndtere dette og forstå det.

Nu ville jeg så ligge den over på produktion for at vise en ven noget og bare for at have noget at se på i produktion. Her virkede det så pludseligt ikke og her satte den også "+" ind hvor der var mellemrum, men serveren kunne åbenbart ikke håndtere det.

Så tænk over dine objekter og navngivning når du skal bruge dem som reference i din URL'er.
Jeg løste det ved at alle links nu erstatter " " med "-", og i min model når jeg får fx firmanavnet ind så vil den lede efter "firma-navn" = firma.replace(" ", "-") fordi at så kan min model finde det rigtige objekt.

En lille problematik jeg havde på min udvikler side med mit udvikler cvwww.csharpudvikler.dk

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kan du lide mit indlæg, har en kommentar, forslag eller andet på hjerte så skriv venligst