mandag den 29. oktober 2012

Gråtone effekt på billede med CSS


Billeder er noget af det vigtige på dit site for at skabe liv og dynamik.
Du kan udvide dette ved at give dine billeder effekter når man peger på dem (hover effekt).

Dette er noget jeg selv har tænkt på at gøre ved nogle af mine billeder.
Specielt gråtone - enten fra gråtone til farve, eller modsat.
Har også overvejet at lave et billede i gråtone, med en farve der skinner igennem (ligesom grøn som er mit hovedtema-farve) så når man får fade effekten fra gråtonebillede til "farve" så er det kun de grønlige toner der vil komme til syne. Dette ville også kunne opnås med to billeder der skiftes imellem.

Så jeg faldt over dette indlæg som faktisk nemt gennemgår hvad der skal til for at skabe denne ret fede effekt.
http://bechster.dk/2012/09/26/cross-browser-gratoning-af-billeder-med-css/

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kan du lide mit indlæg, har en kommentar, forslag eller andet på hjerte så skriv venligst