torsdag den 18. oktober 2012

Nysgerighed til dine brugere er det bedste våben


På et website er det altid vigtigt at fange din brugers interesse.
Det kan gøres på mange måder, og et godt eksempel er ved online-shops at vise lignende produkter, hvad andre har handlet etc.
Det er vigtigt du stimulerer din besøgendes interesse for at klikke mere rundt og læse mere på dit site, fordi du så sørger for de bliver mere interesserede i at læse mere eller andet.

Jeg har for nyligt selv fundet en måde at gøre dette på en del af mit udvikler CV-site.
Når man ser på en ansættelse kan man se hvilke teknologier jeg har brugt, og hvis man klikker på en af disse teknologier/kompetencer så kommer man til et detaljeret billede.
Her vises så detaljerne for denne kompetence og man kan se alle steder jeg har fået erfaring til denne kompetence i form af ansættelser, kurser, uddannelse, certificering etc.
Udover dette vises også hvornår den sidst er blevet brugt, og hvor mange års erfaring jeg har med denne kompetence.

Hver sted jeg har fået erfaring fra linker jeg også til, så man kan klikke videre til andre ansættelser og læse mere. Det er en måde at skabe interesse for de læser mere og andet.

Dette er vigtigt fordi du forsøger derved at få din bruger til at læse dit indhold og det du har brugt tid på - som jo er meningen med dit site.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kan du lide mit indlæg, har en kommentar, forslag eller andet på hjerte så skriv venligst