tirsdag den 16. oktober 2012

ASP.NET MVC Optimeret til hastighed


Jeg begynder at være mere og mere glad for MVC3 og MVC4! Netop fordi det er SEO venligt, det er smart og lækkert og sidst men ikke mindst fordi det er enormt hurtigt!
I går lavede jeg en test med min side lokalt med referencer til enormt store billeder på nettet som jeg bruger som test-data som skaleres ned, og derfor ikke specielt effektivt.
Udover dette så er der en masse inline-styles, og ineffektiv kode som skal optimeres, men alligevel gik det lynende stærkt med at levere min side fuldt med billeder og alt muligt.

Jeg blev virkelig overrasket over hvor effektivt det er for min side som har rimeligt meget indhold, billeder og andet som langt overstiger de 7 elementer som skal hentes simultant før den skal vente på næste element.
Jeg kunne se at efter min test at selvom jeg på en pæn del af mine sider har store billeder, tekst og design så loader siden langt langt under et sekundt.
Jeg var ret imponeret netop fordi jeg ikke engang var begyndt at performance optimere min side endnu så meget som jeg kan.

Så jeg glæder mig til at kunne frigive min C# systemudvikler side og se hvordan "verden" tager imod den, hvordan Google tager imod den og hvor meget trafik den vil kunne tiltrække.

Jeg skal selvfølgelig have lavet noget med noget optimering i form af caching på klientens maskine (done), komprimering af webindholdet (done på siden alene, ikke alt indhold der kræves som billeder, css'er, javascript etc), og så også caching på serveren med mine objekter.
For så skal den ikke lave en masse beregninger på mine objekter og business model, men kan levere den færdig tilbage til dig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kan du lide mit indlæg, har en kommentar, forslag eller andet på hjerte så skriv venligst