onsdag den 20. november 2013

Multimedieløsning automatisk i bilen (Car-pc)


Nu jeg er i gang med at være igang med at lave en komplet musik og multimedie løsning til hele huset, overvejer jeg kraftigt hvad jeg kan gøre bilen smartere med.
Eftersom at dvd'er efterhånden snart er så billige så overvejer jeg lidt at i stedet for at bare have musikken med på en cd i bilen, hvorfor så ikke bruge musikvideo'er til hver sang som så kan vises på skærmen i bilen.

Derudover så er det også lidt bøvlet for mig at få lagt musikken i bilen fordi der er flere skridt som den skal igennem.
  1. Først skal jeg finde ud af hvad for noget af musikken der er den nyeste, og hvilken musik jeg stadig gerne vil høre på den nye cd. Noget af det gamle musik er stadig godt nok, og noget af det har man hørt nok af.
  2. Hvis musikken skal komme i en speciel rækkefølge (jeg vil gerne høre det nyeste bedste først), skal de navngives så afspilleren ved at de skal spilles i den rækkefølge jeg ønskede.
  3. Så skal det brændes og ligges ud i bilen.
I stedet for at jeg skulle gøre så meget så var det jo meget nemmere med en trådløs interaktiv løsning.
Det kunne være at der var wifi i bilen, som snakkede sammen med min musikserver inde i huset.
Den sender en oversigt over mit musik ud til mig, sorteret efter den nyeste tilføjede musik først, hvor jeg så kan vælge hvilke numre den skal ligge ud på afspilleren i bilen. Den rækkefølge jeg ligger dem i ude på enheden vil de automatisk blive omdøbt til så de kan afspille i den rækkefølge du ønsker, og om du ønsker at bruge video'en til nummeret eller om du kun ønsker at bruge mp3'en.
Der vil selvfølgelig også være mulighed for at sætte det hele op til automatisk synkronisering således at den sender det nyeste musik ud i bilen så snart at du har wifi forbindelse (når du kommer hjem) og så kan du bestemme fra serveren hvilken musik der er den nyeste.

Det er så frygteligt irriterende at skulle udføre så meget for at for at flytte musikken ud i bilen, så der er behov for en nemmere løsning.
Serveren behøver egentligt ikke kun at kunne håndtere musik, men kunne også være server til film, video'er, og billeder. Så du kan ligge en film ud i bilen til den lange tur du har fra Sjælland til Jylland og så skal din kæreste kunne se den, eller hente billederne fra din ferie og vise på skærmen nu du er ovre hos dem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kan du lide mit indlæg, har en kommentar, forslag eller andet på hjerte så skriv venligst