onsdag den 4. juli 2012

Tænke udenfor boksen


Der er rigtigt mange der gerne vil være sådan en der tænker anderledes, men ikke alle det falder naturligt, men gør det åbenbart for mig.
Jeg tænker anderledes og har de typiske systemudvikler kompetencer, men samtidigt også den side der gør at jeg har en god forretningssans. Det er ikke noget jeg tænker over, men har fået det og vide igennem kolleger, arbejdsgivere og nu indenfor meget kort tid og er noget som andre der ikke kender mig også kan mærke.
Jeg tror måske det er min kreative side jeg har fra min mor af som var maler og generel kunstner. Jeg ligger ikke selv mærke til det ud over når nogen fortæller mig det, men så kan jeg også godt selv se det.
Jeg kan se på mine projekter når jeg nu tænker tilbage det har hjulpet mig og kunder utroligt meget fordi jeg er kreativ og idefyldt for at levere den bedste løsning for kunden.
Fordi jeg tænker udenfor boksen så ser jeg andre muligheder og løsningsforslag end der måske ellers foreslås fordi mine metoder og tankegang er anderledes.
Det jeg fokuserer meget mere på er at levere en god intuitiv oplevelse for kunden for som Google også siger.
Det er meget mere vigtigt at lave det rigtige DET end at udvikle det rigtigt.
Man kan sagtens udvikle noget korrekt, men hvis det ikke er det som man skal ende med og som løser opgaven bedst så hjælper det ikke noget at have lavet det korrekt.
Så er meget bedre at fokusere på at lave det rigtige DET fra starten af og så kan de andre ting komme bagefter for målet er at få løst opgaven korrekt.
Det kan jeg se i de anbefalinger og udtalelser jeg får i øjeblikket, både i papirformat, men også på LinkedIn hvor jeg begynder at sætte lidt mere fokus på min professionelle profil ud af til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kan du lide mit indlæg, har en kommentar, forslag eller andet på hjerte så skriv venligst