tirsdag den 1. juli 2014

Grundejerforeningen på landkortet


Så er det på tide at jeg skulle ind i bestyrelsen, og de havde i tankerne at jeg kunne stå for noget hjemmeside.
Jeg er trods alt systemudvikler, og roder med udvikling, så derfor de mente jeg kunne hjælpe, nu vi ikke har nogen hjemmeside.

Netop fordi jeg arbejder med systemudvikling til dagligt, så skulle jeg også gerne hæve niveauet lidt.
Det er netop planen den skal være pæn, overskuelig og langt højere standard end dem som de fleste grundejerforeninger har. De fleste ligner noget lavet i 1990 af en 9. klasses elev, og det er her vores skal adskille sig. Den skal være lækker og indbydende at se på, samtidigt med at der skal være mulighed for at ligge alle de informationer ind som andre skal bruge.

Har endda overvejet at indbygge så siden selv har kampagner i løbet af året, som det passer.
Fx at der til forår/sommer er information omkring klippe hæk, huske haveaffald, hvor der ligger en genbrugsstation etc.
Når vi når hen til sommerferien så give gode råd omkring at sikre sig når man tager på sommerferie, og bede naboer holde øje med sit hus.
Efteråret byder på regn, og vi fortæller man skal rense sine tagrender og ligge mærke til fugt samlinger.
Senere på året omkring vinter kan man snakke omkring sikkerhed i husene, og tæt på jul og nytår snakke omkring sikkerhed i husene og hvordan man sikrer sig når man har travlt eller er ude etc.
Ved forår lige før sommer hvor det er ved at være tørt og fri for regn, kan man snakke om vedligeholdelse af huset såsom udskiftning af vinduer, maling af træ.
Et andet punkt kan være energioptimeringer til huset med energieffektive ruder, ekstra isolering, solceller, genveks, gulvvarme etc.

Hvis vi ville kunne vi endda lave små reklamer for firmaer vi har samarbejdsaftaler med, som vi skriver kan hjælpe med haven, slå græs, klippe hæk, anlægge bede,blomster, gangstier, bygge udestuer, terrasser, rense udendørssten, rense taget etc. og de så skulle betale et årligt beløb for at komme med på vores side.
Således kunne vi få dækket driftsomkostninger, plus vi kunne måske få lidt ekstra ind den vej.

Så må vi se om C# udvikleren kan få lavet et ordentligt resultat.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kan du lide mit indlæg, har en kommentar, forslag eller andet på hjerte så skriv venligst