fredag den 4. juli 2014

Arkitektur er rigtigt vigtigt for en udvikler!


Vores projekt er baseret på at stort set alt er bygget op i kontroller, og hver af disse kontroller skal bede om data kun til sig selv.
Optimeringsmæssigt har vi som systemudvikler sørget for at alle disse kald slås sammen til et så man ikke har 100 kald per side til databasen.

DOG var vi lidt uenige om hvad strukturen skulle være. Jeg mente det skulle være en central del som hver kontrol skulle sende et request til denne enhed, som satte data og leverede dem tilbage til kontrollen.
Desværre blev vi ikke enige om det, og det endte med en anden model som ligner den men er meget mere bundet op til en side skal være en speciel type side, og en masse andet sættes op korrekt.

Udover det så er jeg nu halvvejs inde i projektet kommet til en situation hvor jeg har brug for at dele data fra en kontrol til en anden. Det kan man desværre ikke så nemt på samme måde her, for alt hardwires ind i kontrollen i stedet for at have en property med et response objekt hvor man kan sende data til andre.
Derudover ønskede jeg at vores menu blev loadet ind i en statisk klasse som skulle holde styr på en masse, og dette skulle ske en gang og man kunne så lave forespørgsler til dette objekt.
Det var der ikke enighed om var smart, så nu sidder vi med en låst struktur og der hvor jeg nu har brug for tat tilgå data fra den kontrol over mig, så skal jeg selv bede om samme data igen og lave "hacks" fordi strukturen er for fastlagt.

Det rammer mit udvikler hjerte når man bliver nødt til at lave sådan noget gris, for man er som C# udvikler trods alt stolt af sit erhverv.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kan du lide mit indlæg, har en kommentar, forslag eller andet på hjerte så skriv venligst