lørdag den 10. marts 2012

Perfektionistisk udvikler

Det er sjovt at se ting man egentligt godt selv ved og alligevel blive lidt overrasket over det.

Sagen er at jeg er rigtigt god til at være meget perfektionisk og detaljeorienteret med det arbejde jeg udfører, men når det gælder min egen side og det arbejde jeg behøver lave så kunne jeg jo godt sløse lidt for det er kun mere arbejde for mig og er nok ikke noget der skal rettes så ofte som et produktionsmiljø.
Men jeg har bare igennem tiden kunne se at jeg har ikke helt kunne lade være med gå op i at gøre det rigtigt og lave min egen side intelligent og smart, selvom det måske ikke er så vigtigt.

Specielt nu i starten så var det måske egentligt vigtigere bare at få noget indhold ud på siden end at den absolut skal være nem at kunne ændre i, tilføje nye kompetencer til, uddannelse/kurser etc.
Dog har jeg kunne mærke at hver gang jeg er gået igang med noget så har jeg rigtigt svært ved ikke at fokusere på de tekniske detaljer. For alt jeg laver vil jeg jo i mit hjerte gerne have bliver intelligent og smart, og da jeg ikke er nogen designer så er dette en lavere prioritet fordi jeg ved jeg ikke kan lave de vildt flotte præsentationer.
Fx at jeg gerne vil integrere muligheder og lækre små features over det hele fordi jeg netop er fascineret af teknologi, detaljer og er generelt så perfektionistisk.

Det kan være små ting, som at beregne min præcise alder. At jeg viser min alder (nuværende 26), men som tooltip der vise hvor gammel præcis jeg er (år, måneder, dage). Brugsmæssigt så giver det måske ikke meget for brugeren, og nødvendigheden af det nok nærmest ikke-eksisterende, men derfor bliver jeg stadig fascineret af sådanne små ting jeg gerne vil putte ind.


Dette er ligesom at jeg gerne vil under erfaring vil have vist hvor mange kurser, certificeringer, projekter jeg har til hver ansættelse (og en udtalelse hvis jeg har det). Som så skal linke til min reference side der viser disse.

En anden ting jeg også roder med er at jeg måske vil se om jeg kan få autogeneret et Word-CV fra min side af. Jeg er ikke helt afklaret med om det skal være noget jeg selv autogenerer når jeg vil ligge min side op, og så retter den til så den ser pæn ud, eller om jeg skal forsøge at ligge den på min side for at brugeren kan selv hente den ned og blive informeret om denne er autogenereret og derfor måske kan være lidt rodet pga. det kan være lidt svært at finde ud af hvornår skal man sætte noget ned på næste side for at det ser grafisk pænt ud. Det er en ud af mange udfordringer med dette jeg roder med, og som tiden vil vise om jeg kommer videre med og vil gide at få nedlagt (hvis muligt).



Dette kan både være en fordel og en ulempe, men er noget jeg er selvbevidst om og forsøger at forkusere på det ikke skal belaste mig og mine deadlines, men igen så er det også noget jeg udnytter ved at komme med muligheder og input fra min meget kreative side til kunden og der hvor jeg udvikler fordi så det en mulighed der kan være god eller dårlig i sammenhængen, men muligheden bør ikke gå til spilde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kan du lide mit indlæg, har en kommentar, forslag eller andet på hjerte så skriv venligst