søndag den 4. marts 2012

Kompetencer til en dygtig systemudvikler

Så fik jeg lavet et nyt design til min udvikler kompetence side.

Tidligere har jeg været vant til at ligge en repeater control ind som laver det samme igen og igen, men nu fordi jeg har ville lave dette, men med en header så måtte jeg lave noget af det dynamisk.
Så det endte med jeg lavede en div hvor content kommer ind i, og så laver jeg selv en dynamisk repeater - hvor jeg selv opbygger elementer og template i codebehind.
Det bliver en smule mere kompliceret kode at se på, men jeg får et så meget bedre og meget mere dynamisk design som kan tilpasse sig til mine data i stedet for min markup skal tilpasses til mine data.

En nem løsning ville selvfølgelig være bare at lave en header i hånden og bruge repeateren under, men så skulle jeg rette headere i hånden hvis jeg fik tilføjet andre, slettet nogle eller ændret noget.
Nu hvor det hele er opbygget dynamisk så bliver det i stedet lavet  ud fra mine data således at jeg skal rette på mine data og derefter ændrer min sides opbygning og visning af kompetencer.

Da jeg selvfølgelig brænder for intelligente løsninger er dette noget mit hjerte elsker, for dette er en smuk løsning som også udfordrede mig hvilket jeg jo også kan lide.
Dog vil jeg måske gerne forsøge at udfordre mig selv yderligere på et tidspunkt med at lave repeatere indeni repeatere, men det må jeg se hvornår jeg får tid til.
Men jeg er så glad for denne intelligente løsning for mange gange selvom jeg måske ikke har behov for det kan jeg ikke lade være, men måske også fordi jeg er en smule perfektionistisk.

Desværre har jeg ikke helt nået at få nedskrevet alle mine kompetencer, og sorteret korrekt og tilføjet alle kategorier jeg har behov for, men de kommer skam nok.
Vil også gerne have tilføjet nogle anker-tekster til headerne på et tidspunkt fordi så det muligt at linke til specifikke dele af mine kompetencer som udviklingsmetoder, eller specifikt til Agile RUP, SCRUM etc. men man kan jo desværre ikke nå det hele - specielt ikke når man har en masse andet man også skal bruge tid på.

Men se nærmere på mine udvikler kompetencer på min side og se mere omkring hvad systemudvikleren bag indeholder. Hvis der er behov for noget som ikke står der, kan det være fordi jeg ikke har fået min side eller CV opdateret, men så er De ganske velkommen til at kontakte mig og høre nærmere omkring mine kompetencer og erfaringer indenfor det efterspurgte.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kan du lide mit indlæg, har en kommentar, forslag eller andet på hjerte så skriv venligst