torsdag den 15. marts 2012

En personlig succes kan være udvikling

Når man sætter sig et personligt mål, men ikke absolut når det så kan det stadig være en sejr.
Dette kan lyde underligt i nogles ører, men sagen er på trods af man ikke opnår det man satte sig for kan det stadig føles som en lille sejr i form af man har oplevet noget og lært noget som vil kunne bruges fremadrettet. Det er sådan en kanon følelse på trods af det man satte sig selv for øje ikke blev slutresultatet.
Dette kan gælde alle aspekter i livet, og da jeg som person gerne ser man lærer af alt uanset om det er en succes eller fiasko. Jeg har ikke noget imod at jeg fejler så længe jeg lærer af det, for alt er jo en læringsproces, men selvfølgelig ønsker jeg altid at vinde.
Men når man helt klart ved præcis hvad man har lært og kan tage videre og man konkret har nogle ting og værktøjer (eventuelt i form af minder om fiaskoen) som er blevet tilføjet ens værktøjskasse så svider et nederlag knap så meget.
Så på det personligt plan, kan et nederlag stadig være en halv sejr ved at man vender det negative til noget positivt og brugbart - hvilket jo også er noget der typisk kendetegner mig i høj grad fordi jeg altid forsøger at få det bedste ud af enhver situation jeg står i og hvad livet kaster imod mig. Jeg er altid positiv og vil gerne forsøge at vende mine nederlag til halve sejre for at forsøge at begrænse mine fremtidige nederlag. Dette er også på grund af min personlige gejst og positive livssyn, hvor jeg altid forsøger at se det bedste i alle situationer fordi at ellers bliver tingene bare hårdere.
En ting jeg aldrig glemmer er at i folkeskolen der var det altid et problem når vi skulle have gymnastik og vi skulle udenfor og løbe for alle pigerne, men hver gang så så jeg altid på det positive. Det altid noget at græsset ikke er vådt, altid noget det ikke regner, altid noget at det ikke blæser for meget så tingene altid så bedre ud for hvis man blot er negativ omkring tingene så bliver den løbetur bare meget hårdere end hvis man er glad over det trods alt ikke er værre.
Så det er meget nemt at se at jeg igennem hele livet har forsøgt at få det meste og bedste ud af enhver situation uanset om den er god eller skidt, netop fordi at se sort på tingene aldrig hjælper noget.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kan du lide mit indlæg, har en kommentar, forslag eller andet på hjerte så skriv venligst