fredag den 14. marts 2014

Showoff - Vejen til et godt arbejde


Hvis du gerne vil have et arbejde er det altid godt at have en mulighed for at vise du kan det der skal til.
En model har en portofolio med billeder så de kan vise hvad de har lavet, stilarter etc. så det er nemt for en arbejdsgiver at se hvor god du er til dit arbejde.
Hvis du er systemudvikler har du muligheden for det samme, og det kan betyde ret meget for om du får et job. Personligt så gør jeg meget ud af at agere professionelt, så jeg har min side på plads så man kan se lidt af hvad jeg kan lave, et visitkort så man husker det hele, og så mine papirer i orden så man kan se mine anbefalinger.
Anbefalinger kan være en rigtigt god ting, men den viser stadig ikke modtageren så meget - for du ved ikke om dine løsninger har været store flotte med de nyeste teknologier, og meget avancerede, men intelligente løsninger, eller om du bare har lavet et stort system med det man nu forventer. Hvad var der forventet og levede du op til det, kan det vise, men er jo ikke sikkert at din nye arbejdsgiver forventer det samme af dig.

Derimod det at lave lidt showoff og vise hvad kan du, det kan være en god løsning. Det viser både noget omkring din standard og hvad du leverer, men også så kan der forventningsafstemme så din nye arbejdsgiver ved hvad han kan forvente du kan lave for noget.

Det er dette princip jeg har brugt fordi jeg er systemudvikler og ASP.NET Webudvikler. Jeg har lavet en side der skal fortælle det mit cv fortæller, samt vise hvad jeg kan levere på en pæn overskuelig måde - på et "lærred" der ikke er begrænset af A4. Har lavet www.csharpudvikler.dk hvor man kan læse det hele om mig, min karriere og uddannelse, planer etc.

Det viser du er seriøs, proaktiv og gør noget for at opnå og opfylde dine mål - derfor hjælper det dig nok til at nemmere få et arbejde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kan du lide mit indlæg, har en kommentar, forslag eller andet på hjerte så skriv venligst