onsdag den 19. februar 2014

VB.NET er et døende sprog


Meget af vores kode er nuværende i VB.NET fordi dengang man skiftede fra VB6, mente man at at det ville være nemmere at skifte til fordi det havde "lidt" samme VB-syntaks.
Desværre er syntaksen og arbejdsmåden ikke så tæt som man troede, men nu har man lavet så store dele i VB, så man ikke vil skifte til C#.
Nu begynder nogle af mærkværdighederne fra VB så at vise sig.
Fx hvis du skriver en kommentar/summary for en metode så kan den ikke finde ud af det når du bruger æ,ø,å.
Jeg havde lavet en rigtigt fin beskrivelse og ville forklare at de blev navngivet efter 1.0 Generelt, 2.0 Specielt, 3.0 Spørgsmål & svar, og lige så snart jeg skrev "Spør" så kom der en fejl der endda meldte at
"XML documentation parse error : Whitespace is not allowed at this location. XML comment will be ignored"
Dette er endda en forkert fejlmeddelelse fordi det har ingenting med whitespaces at gøre for dem er der et ton af inden jeg skrev "Spør", men så snart jeg fjernede "Spør" igen, så virkede det fint.
Så den får åbenbart fejl på at man bruger andet end engelske tegn. Specielttegn kan den dog sagtens finde ud af som @, #, etc. men ingen af dem får fejl, medmindre det er Æ,Ø, Å som ikke er specieltegn.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kan du lide mit indlæg, har en kommentar, forslag eller andet på hjerte så skriv venligst