tirsdag den 18. februar 2014

ASP.NET MVC projekt til systemudvikleren


Jeg er en udvikler som elsker sit fag så meget, så jeg kan ikke slippe det når jeg kommer hjem.
Derfor foregår meget af min fritid også med at kode web fordi jeg synes det er fedt, sjovt og der er mange muligheder og nye ting jeg kan lære som kan udfordre mig positivt.
Derfor har jeg mine egne projekter, men da andre også ved jeg er dygtig og passioneret hænder det de kommer til mig.
Udover webudvikling i HTML5/CSS3, ASP.NET MVC så er jeg også en der er glad for biler. En af mine venner har jeg mødt igennem vores begges passion for biler, og han er også udvikler - blot backend udvikler.

Han har ligeledes sine egne projekter kørende ved siden af, og har derfor brug for noget præsentation på nettet. Derfor kom han til mig og sagde:
- "Laurits du kan noget med C#, og web ikke sandt?"
- "Jo det er ASP.NET når det er C# og .NET i webudvikling"
- "Kan du ikke lave en præsentationsside til mig?"
- "Joo det kan jeg nok godt"


Normalt så kan jeg være skeptisk over når folk de spørg mig fordi ingen vil betale, og behøver derfor ikke være engagerede i det - og jeg har jo bare lavet et par sider så det er ligemeget. Derfor gider jeg ikke lave noget gratis for venner og familie med mindre de faktisk er engagerede i det de laver. Det er min kammerat, for han har selvstændigt arbejdet på projektet i 3 år ca. og er faktisk okay fedt - der mangler lidt finpudsning, men fungerer faktisk ret godt. Derfor vil jeg gerne gå ind i det med ham og se på det.
Til at starte med bliver det heller ikke det helt vilde jo, så det er relativt nemt.

Som teknisk nørd så måtte jeg jo sige vi starter med C# og .NET som base så derfor laver jeg det i ASP.NET MVC. Når det engang skal bygges videre så ligger vi Umbraco på og tilpasser det og så er det flyvende.
Super spændende projekt, med mange muligheder for at opbygge noget spændende, plus at hele opsætningen og det grafiske aspekt har jeg fået lov at være kreativ i så det er meget spændende! Jeg går jo lidt op hvordan det det præsenteres og har altid lyst til at prøve nye koncepter og designs så det glæder jeg mig til så det kan blive et godt site.
At det så er med car pc er jo heller ikke dårligt, fordi segmentet er godt til en anden stilart end jeg er vant til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kan du lide mit indlæg, har en kommentar, forslag eller andet på hjerte så skriv venligst