torsdag den 20. marts 2014

Et CV der giver job til udvikleren!

Jeg har altid fået mange roser og fået at vide jeg har et godt og overskueligt udvikler CV.
Det er fra dengang jeg var ung og nyuddannet så har min kreative side altid fået lov til at virke så opstilling og typografier har hjulpet så det har set pænt ud.

Noget som jeg ligger meget vægt på er at du stiller det struktureret op. Altså det er vigtigt at når du ser på det så virker det nemt og overskueligt ud.

For mig har det været meget logisk hvad jeg skulle fokusere på, og med tiden har jeg selvfølgelig forfinet processen.

Som tiden er gået har jeg udviklet og raffineret mit udvikler CV, fordi jeg har kunne se hvordan linier, struktur har hjulpet med at gøre det overskueligt og lækkert. Derfor er roserne for mit cv kun blevet bedre og bedre med tiden, og jeg har lært hvilke mindre virkemidler jeg har kunne bruge - såsom fonts, opstilling, etc. hvilket har hjulpet meget.


Da man ofte gerne vil have et ikke for langt cv, og en ansøgning der fylder en enkelt side kan det til tider være svært at få fortalt alt det man faktisk gerne vil. Derfor har jeg lavet min udvikler side www.csharpudvikler.dk for at kunne fortælle lidt mere om mig selv, og få mere med. Det giver en mulighed for at den man snakker med kan søge flere informationer på en hvis de føler det er nødvendigt, og dermed kan man undgå at sende enormt mange papirer med, men henvise til dem hvis det har interesse.

Derfor har jeg de samme punkter som mit cv har, men mulighed for mere information end i mit cv og anden udformning da jeg ikke har begrænsningen af A4 papirets størrelse og begrænsede muligheder.
Derudover giver det mig mulighed for at fortælle om mig selv som person på hjemmesiden, og fokusere mere på hvorfor jeg passer til rollen i en ansøgning, samt referere til min hjemmeside.


Læs eventuelt mere inspiration her: http://www.candportalen.dk/guide/cv

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kan du lide mit indlæg, har en kommentar, forslag eller andet på hjerte så skriv venligst