fredag den 31. januar 2014

Samsung Galaxy S3 får skuffende opdatering (Jelly Bean - Android 4.3)


Har for to ugers tid siden fået en ny opdatering til telefonen.
Var vildt glad og tænkte yes den nupper jeg! Så der opdateringer til en federe telefon, selvom den efterhånden er ved at være lidt gammel og S4 har været på markedet længe.

Desværre for mig viste det sig at være den dårligste opdatering Samsung endnu til dato har sendt ud til deres Samsung Galaxy S3 telefon! Ved ikke om de taktisk tænker at de vil give mig en dårlig oplevelse så jeg skifter til en nyere telefon, men at gøre min telefon dårligere er ikke måden. Det giver blot et dårligt indtryk af Samsung, som jeg ellers har haft intet andet end godt at sige for.

Denne helvedes opdatering af min Samsung Galaxy S3 til android 4.3 har gjort at mobilen til tider faktisk er ubrugelig! Den fryser meget ofte, vil ikke lade, hvis den endeligt lader så lader den ikke ordentligt, genstarter af sig selv, samtlige processer holder op med at svare inklusiv system (også lige efter man har genstartet).

Har prøvet så sent som i går at jeg på mit arbejde møder klokken 8, så klokken 9 siger den at den er fuldt ladet op. Da jeg skal til at gå klokken 16 siger den at nu er der 15% strøm tilbage. Så den har brugt 85% strøm på 8 timer uden jeg rigtigt har brugt den.
Er da ekstremt dårligt!! Samsung Galaxy S3 var en god telefon, men nu er den værre end noget andet jeg har haft. Siger rigtigt meget om Samsungs test afdeling, hvis det er det de sender ud til deres kunder.
Det gør ikke jeg køber en ny telefon, og selv hvis jeg skulle så ville jeg ihvertfald ikke købe den hos Samsung med det man ser der af dårlige resultat.


Har før prøvet at den har sagt at den er fuldt opladet og så efter 5 min fortæller den at der er 35% tilbage. Som om den ikke kan finde ud af hvornår den er fuldt opladet og ikke er.

Derudover så har den en mani med at den har at processen system holder op med at svare. Så siger man genstart og når den så kommer tilbage så er den ekstremt langsom til at starte op - både det lysende ring logo går langsomt, men også opstart af telefon. Så kommer den ind efter man har tastet adgangskoden, men her går der et par sekunder efter hvor den så siger det samme igen. Herefter kan den så begynde at genstarte sig selv i loop uden man gør noget, så den starter op og genstarter flere gange efter hinanden til man tager batteriet ud.

Det kan ikke passe at en så stærk telefon som S3 ikke kan køre så lidt!
Så meget kommer der heller ikke i Android 4.3 Jelly Bean at det skal køre så dårligt på en så kraftfuld telefon. Er ekstremt skuffet, og det er første gang nogensinde jeg faktisk har lyst til at kyle min Samsung Galaxy S3 ud igennem vinduet fordi at software opdateringen til Android 4.3 Jelly Bean er dårlig.


Overvejer for første gang om den skal rootes så jeg kan få noget på der rent faktisk virker så min telefon kan bruges. Har aldrig før haft et behov for det, fordi den altid har kunne trække det og givet en god oplevelse.
Denne gang er det dog blevet helt slemt så for første gang overvejer jeg at roote den gamle telefon og se hvor godt de andre mods kører. Mange af mine venner siger jo de kører langt bedre end standard og er hurtigere etc. men har aldrig haft behov for det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kan du lide mit indlæg, har en kommentar, forslag eller andet på hjerte så skriv venligst