mandag den 13. januar 2014

Lønforhøjelse - Mere effektive medarbejdere


Ja en lønforhøjelse er en af de gode effektivatorer.
Det er en meget simpel og klar visning af du klarer dig godt, og dit gode arbejde bliver set og værdsat!

Jeg har selv været igennem et større projekt som er blevet en større succes, og både chef'er og kunder har sagt de er meget tilfredse! Efter vi er blevet færdige skal jeg nu i gang med nogle sager og andre spændende projekter, men min chef havde lagt mærke til hvor effektiv jeg havde været og jeg havde lavet et rigtigt godt stykke arbejde. Det resulterede i han gav mig en lønforhøjelse og det er jo en værdsættelse der kan mærkes fordi han skal gøre noget mere end bare ord, nej der ligger handling bag jeg kan mærke hver måned jeg går hjem.
Det gør selvfølgelig også jeg bliver stolt og glad, fordi han har lagt mærke til mit arbejde og selv kunne se at jeg fortjente mere efter det gode stykke leverede arbejde. Det er jo rigtigt fedt når man ikke har været voldsomt længe i et job!

Det gør unægteligt også man føler sig endnu bedre tilpas der hvor man er, og på trods af der er mange headhunters der ringer og skriver såman ikke har lyst til at skifte arbejde. Det er ganske korrekt at penge har en stor betydning, og hvis nogen vifter 6-10.000 om måneden foran dig så betyder det jo noget om du vil skifte, men modsat så har stort set lige så meget at sige hvis du føler dig godt tilpas i dit arbejde, føler du har nogle gode opgaver, kollegaer, frihed på den rigtige måde, mulighed for videreuddannelse, og meget meget mere der gør at du er glad og tilfreds hver dag du går på arbejde.

Det at chefen selv kommer og giver en sådan en positiv feedback og påskønnelse er jo fantastisk.
Det gør endnu mere man føler sig glad og tilfreds når man går på arbejde, og det gør at man nok bliver en lille smule mere effektiv fordi man får et større overskud. Positiv energi og feedback er bevist at det har en effekt på at man arbejder bedre og får mere lavet, selvom man ikke selv gør noget aktivt anderledes for at ændre sine arbejdsvaner.
Så påskønnelse og værdsættelse i alle former giver mere effektive medarbejdere, men en lønforhøjelse er en hel klar definition og en håndgribelig påskønnelse der kan mærkes og ses.Omend den er lille, så er den større end den som mange mundtligt blot giver udtryk for.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kan du lide mit indlæg, har en kommentar, forslag eller andet på hjerte så skriv venligst