søndag den 5. maj 2013

Eftertragtet udvikler chefen ikke vil af med

Jeg kan se at stærke referencer gør meget plus en dygtig profil.
Efter nogle år i gamet som systemudvikler har jeg jo været igennem lidt af hvert.
Mit sidst job hos Capgemini følte jeg ikke udviklede sig som jeg havde håbet og forventet. Igennem halvanden år havde jeg gjort en masse for firmaet, men det på trods skulle jeg forblive i min rolle og tage stadig mere ansvar uden avancering.
Derfor valgte jeg at undersøge markedet for at se om jeg havde andre muligheder. Det var der og efter 9 samtaler og en ansøgning afsendt, kunne jeg sige ja tak til nye udfordringer hos FDC. Et ældre veletableret firma med muligheder jeg kunne se mig selv i og visioner der passede til mig.
Jeg kunne derfor gå til min daværende chef og foreligge ham en opsigelse, til stor overraskelse og endnu større ærgrelse. Det var meget klart at det var han meget ked af, og da jeg forlod hans kontor stoppede han mig og sagde at hvis jeg blev ledig igen så inden jeg tog fat på headhunterne så skulle jeg give ham et ring så kunne det være vi kunne finde ud af noget.
Det viste mig at jeg havde gjort det rigtigt godt hos Capgemini, og atdet måske var andre grunde til det blev sin det gjorde.

Så jeg kan sige at for mig har det altså gjort en stor forskel ved samtaler at have gode udtalelser, men også at have et godt gennem arbejdet cv.
Jeg blev rost meget for mine fine anbefalinger da jeg også har en for hver ansættelse jeg har haft.
Dette er både fra min ansættelse under mit studie til min seneste ansættelse som jeg selv valgte at sige op. Disse vidner også omkring den flid og arbejdsindsats og mentalitet jeg ligger for dagen når jeg bliver ansat, at alle har kunne give mig en fyldestgørende og flot anbefaling med på vejen.

Derudover så skader det altså heller ikke at have et godt overskueligt og gennemarbejdet cv. Mit CV er noget jeg går ret så meget op i. Det har altid fået lidt mere opmærksomhed for at det skulle være iorden, og kræset lidt ekstra for indhold - både grafisk og materialet heri.
Indenfor de sidste par år er jeg begyndt at udvide dette til online for at gøre min tilstedeværelse på nettet mere tydelig. Jeg er ved at bygge et CV der vedligeholder sig selv, som skal fungere som mit online visitkort med mulighed for at lære meget mere om personen bag Systemudvikleren Laurits West.
Du skal kunne se hvilke sider han har - personligt, professionelt, som udvikler.
Du skal kunne se ansættelser, læse om teknologier, uddannelse/kurser, certificeringer, men også projekter. Både de personlige, og professionelle.
Sidst men ikke mindst, skal det selvfølgelig også være muligt at læse mine anbefalinger, certificeringspapirer, uddannelsespapirer og andre relevante dokumenter jeg kan fremvise.


Det skal være sådan så det ændrer sig som tiden går så man ikke skal lave så meget selv og så meget vedligeholdelse. Som udvikler har man jo andet at bruge sin tid på af projekter, læring og nye teknologier.
Så er ved at lave et lille projekt der kan vedligeholde det hele for mig. På sigt vil det også hjælpe mig da jeg på et tidspunkt ikke vil gide længere at vedligeholde min side med mine data. Derfor skal mit cv kunne vedligeholde sig selv, finde de mest interessante ting og præsentere for brugerne på den bedste måde.
Det vil sige alt efter hvilke data der er på CV'et vil det bedste altid blive præsenteret derefter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kan du lide mit indlæg, har en kommentar, forslag eller andet på hjerte så skriv venligst