fredag den 4. maj 2012

Interessen for udvikleren vokser


Nu har jeg jo for noget tid siden sagt jeg ville lave forskellige dedikerede CV imod forskellige målgrupper. Disse skulle således levere et indhold der passer bedre til forskellige profiler og sider af mig selv - for at mine CV kunne indeholde bedre indhold til en specifik profil og jobkategori.
Dog har jeg kun fået opdateret og vedligeholdt mit ene CV IT jobbank, da jeg har må sige jeg har haft nogle ret intensive dage med at ta hjemmefra 6.45 (og altså op omkring 6) og så komme hjem kl. 20-21, så derfor har jeg ikke fået tid eller overskud til andet.
Det sjove er så at på trods af jeg kun har rettet lidt enkelte steder i dette CV så har interessen for det åbenbart alligevel vokset og generelt interessen for mig også.
Jeg er blevet kontaktet 3 gange på LinkedIn omkring jobs indenfor den seneste halvanden måned og en del der har set mit CV på IT-jobbank og også bedt om kontaktanmodning.
Desværre har nogle været en smule useriøse, andre har ønsket noget jeg ikke har ønsket at arbejde med eller ønsket nogle kriterier der ikke passer ind i mit liv på nuværende tidspunkt, men der har da været andre hvor jeg faktisk har overvejet det.
Der er nogle tiltalende virksomheder derude med nogle andre måder at arbejde på, andre udfordringer og lidt anden tilgang til hvordan din hverdag og krav til dig skal se ud.
Jeg har intet imod der stilles krav til mig og jeg bliver udfordret for det nyder jeg og elsker når det udvikler mig, men det kan blive et problem hvis det bliver for meget i forhold til det sted jeg er på nuværende tidspunkt.
Jeg kan godt lide mit arbejde og sætter en ære i det jeg gør og levere en høj værdi af det jeg udvikler, men hvis jeg ikke føler der er respekt for mig og jeg værdsættes for min indsats så begynder tingene pludselig at se anderledes ud, og det med at levere den ekstra indsats fordi jeg elsker det jeg laver og kan lide at lave et godt resultat kan godt ændre sig langsomt lidt for lidt.
Det er fint nok at der kan være stress på og man har behov for jeg skal løbe stærkt og derfor bliver kravene højere og der bliver vrisset lidt fordi vi alle er lidt pressede, men hvis det bliver ved for længe og begynder at have for stor indflydelse på min hverdag og mit familieliv i en negativ retning så begynder jeg at være af en anden karakter. Der begynder jeg pludselig at være af den type der tæller mine timer meget præcist, og som ikke godtager at folk vrisser af mig over en længere periode og ikke selv har den samme gejst og iver for det jeg udfører fordi jeg ikke føler at den indsats sammen med den ekstra indsats bliver værdsat, og så begynder jeg at være ligeglad. For hvis det ikke bliver værdsat og en ordentligt tone og værdisæt er på plads så begynder jeg desværre selv at være på samme måde.
Men det sjove er at nu er det rigtigt mange der kontakter mig med nye tilbud og nok på grund af flere ting jeg har gjort, men det er godt for det vil muligvis kunne vise nogle omkring mig at jeg værdsættes af andre højere end jeg bliver nu.Så det er da absolut noget jeg vil overveje om jeg skal søge andre græsmarker alene fordi jeg ikke føler jeg bliver værdsat for min ekstra indsats og det jeg yder mere - og der kan min ellers meget høje loyalitet godt ´begynde at svinde ind.
Så nu må tiden vise hvad der begynder at ske med de forskellige ting i mit liv - både arbejde og privat. For jeg har lidt på fornemmelsen at noget skal der ændres for jeg kan ikke blive ved som det er lige nu.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kan du lide mit indlæg, har en kommentar, forslag eller andet på hjerte så skriv venligst