mandag den 21. maj 2012

ASP.NET MVC 4 (Razor)


ASP.NET MVC 3 er den version der frigav Razor Engine som gør at du har meget nemmere ved at skrive din kode i markup i dit View.
Nu er jeg så begyndt at rode med ASP.NET MVC 4 og endelig få hul på denne Razor Engine og kan godt se fordelen i den i forhold til ASP.NET MVC 2. Jeg har igennem lang tid gerne ville rode mere med Razor Engine og se hvordan den skulle blive bedre, og har nået at rode lidt med ASP.NET MVC 3, men kun lige kradset i overfladen.
Nu har jeg endeligt fået mulighed for at lege med ASP.NET MVC 4 fra Visual Studio 11 Beta, og det er virkeligt lækkert at udvikle i! Nu hjælper Visual Studio 11 Beta også med at lette udviklingen, men det er bare så lækkert at sætte sig ned og udvikle i ASP.NET MVC 4 for det er nemt, hurtigt, og effektivt.

Der er også generelt så mange fordele i ASP.NET MVC der kun kan tiltale en som udvikler og webudvikler da den giver de lækre SEO-venlige URL'er og det er nemt at holde styr på sine data, model og præsentation. Har igennem længere tid arbejdet med ASP.NET Webforms og er nu i gang med at blive bedre til ASP.NET MVC. Som en ægte udvikler med passion for systemudvikling og webudvikling så det fedt fordi man brænder for intelligente løsninger og levere en god oplevelse på nettet.

Er i gang med at bygge en større løsning i ASP.NET MVC 4 som skal muligvis blive en ny forretning for mig, da jeg er i gang med at undersøge nogle muligheder og meget mere med ideer og behovsafklaring og kravspecifikation til de fremtidige brugere og kunder.
Dette kan dog ikke releases endnu da det kræver .NET 4.5 som tilbyder enormt mange forbedringer og fordele for os der udvikler c# webapplikationer og er webudviklere i c#.
Læs mere om det under mit andet indlæg.

Derudover overvejer jeg at lave noget andet præsentation af mig selv og min side i ASP.NET MVC 4 som vil kunne bruges til at give mig erfaring og vise muligheder sammen med mine udvikler kompetencer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kan du lide mit indlæg, har en kommentar, forslag eller andet på hjerte så skriv venligst