fredag den 26. september 2014

Windows 8 - Bruger din plads på log filer


Heldigvis for mig, så har min arbejdsplads FDC valgt at investere i at vi som udvikler skal have ny platform. Så alle udviklere har fået bærbare med SSD, eller stationære med almindelig disk.
Det gør så at når man som udvikler sidder med sin bærbar, så går det bragende stærkt, men pladsen er sparsom (200gb) og derfor skal man passe på med at have for mange databaser fordi de fylder godt.

Det med at bruge din plads skal Windows så nok hjælpe dig med! Den laver logfiler i bidder af 20mb, og dem får du et par af om dagen, specielt som udvikler.
Det betyder at på ca. 3 måneder har jeg fået brugt 8GB plads på logfiler som er ligegyldige. Det svarer ca til at den har brugt 6% af min plads på logfiler.

Det er lige noget man som udvikler skal være opmærksom på hvis du har begrænset plads eller mangler plads.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kan du lide mit indlæg, har en kommentar, forslag eller andet på hjerte så skriv venligst