søndag den 15. september 2013

Systemudvikler vis hvad du kan og scor jobbet!


Som systemudvikler vil man meget nemt komme til at få en masse kompetencer både fra uddannelse (C#, .NET), kurser (ASP.NET MVC4), eller erhvervserfaring. Derfor kan det som chef meget nemt være svært at se hvorfor du er god som systemudvikler, og hvor godt du mestrer disse kompetencer. Så hvis du gerne vil have din kommende chef's interesse så bliver du nødt til at gøre noget for det.
Det kunne fx. være at vise ham det du tidligere har lavet, eller vise dine evner direkte. Mediet er ligemeget, så længe du kan vise det så folk kan direkte se hvad du kan præstere og hvad du får i en udvikler som dig. Det kan være blog med kode, det kan være applikationer og programmer, eller det kunne være en hjemmeside, indlæg i et forum, pdf'er for hvad du har præsteret.
Det er dette jeg forsøger med min udvikler side www.csharpudvikler.dk hvor man skal kunne se noget om mig som person, noget om fagligt hvor har jeg været, og hvad har jeg lært, hvilke ting har jeg lavet, og hvad har andre sagt. HVIS alt det er interessant nok, så vil de kunne kontakte mig og tilbyde mig et nyt job eller høre nærmere omkring det jeg nu har skrevet, vist og fortalt. Det er ligesom en forret til at jeg kan blive fundet og set på nettet, så andre kan se mit potentiale. Ligesom at hvis det var en restaurant så lad vinduerne og dørene stå åbne så man kunne dufte den lækre mad, og se pæne billeder så man får lyst til at smage på det. Ellers ville det svare til jeg sendte et menukort med retternes navne, uden beskrive hvad de indeholder eller sende nogle billeder. Det sælger ikke, for det gør ikke en interesseret og gør ikke at man får lyst til at vide mere.

Så vis omverdenen på en nem hurtig måde hvor meget du har at tilbyde - vis dine anbefalinger, din erfaring, projekter, dine hardcore kompetencer og eksempler på projekter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kan du lide mit indlæg, har en kommentar, forslag eller andet på hjerte så skriv venligst