tirsdag den 19. august 2014

C# udvikler ønsker mere

Jeg har igennem noget tid gået med tanken om at videreuddanne mig.
Det er noget jeg har kunne mærke jeg har haft lyst til igennem længere tid.
Dengang jeg tog min uddannelse tog jeg ingen pause imellem folkeskole og gymnasiet, eller videre derfra.
Derfor var jeg meget energisk for at komme "ud" af min uddannelse og bruge min viden til noget og udrette noget. Det har jeg så opnået nu, og jeg er kommet indenfor en gren i mit felt jeg absolut ELSKER!

Derfor ønsker jeg at videreuddanne mig fordi nu efter et par år i felten ønsker jeg at blive endnu dygtigere til det jeg laver, og kunne lave mere avancerede ting.

Til glæde for mig ønsker mit firma det samme, men det skal alt sammen tilpasses til arbejdslivet og opgaverne, samtidigt med at det passer med privatlivet.
Så overvejer om jeg skal tage en professionsbachelor, eller om jeg skal tage en "IT-diplomuddannelse".


Den ene har en del jeg gerne vil lære omkring generelt, og den anden har et niche område jeg ønsker at lære mere omkring - nemlig Umbraco.
Det er ikke helt nemt for IT-Diplomuddannelsen tages på Center for Diplomingeniøruddannelse, en del af DTU, og er lige ved siden af mit arbejde stort set.
Kender en der går der, der siger det er rigtigt godt, og har været til informationsaften og det virkede også spændende.

Som udvikler så har man en naturlig trang til at udvikle sig, og lære mere.

Jeg overvejer kraftigt at tage den fra DTU fordi det er lidt et kvalitetsstempel, og så kan jeg tage et kursus senere.

Er rigtigt glad for mit firma vil tillade mig at tage uddannelsen, som gør meget for min glæde ved at arbejde her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kan du lide mit indlæg, har en kommentar, forslag eller andet på hjerte så skriv venligst